مطالب عمومی سری اول

۵ سوالی که گوگل در مصاحبه‌های استخدامی می‌پرسد

شرکت گوگل نه فقط واسه چیزایی که به دست آورده در جهان می شناسنش، بلکه مصاحبه‌های استخدامی عجیب و غریب اونم به گونه‌ایه که در هیچ جای دیگری نمونه اونو نمی ببینن.

واسه مصاحبه کاری لازم نیس حتما در دفتر کارشون حضور پیدا کنین و این کار از راه اسکایپ یا حتی در کافه هم می‌تونه انجام شه.
اما از همه این مسایل مهم‌تر سوالاتیه که مطرح می‌شه. گوگل واسه استخدام نیروهای خلاق و باهوش سوالاتی در مصاحبه‌های خود مطرح می‌کنه که هر کسی توان حل اونا رو نداره.

ما در زیر ۵ نمونه از سوالات سخت گوگل رو براتون نوشته‌ایم تا خودتون رو آزمایش بزنین و ببینین توان پاسخگویی به اونا رو دارین یا خیر. با ما همراه باشین.

۱- توپ‌های بیلیارد

۸ توپ بیلیارد هست.
یکی از اونا از نظر وزنی سنگین‌تر از بقیه س. به چند بار اندازه‌گیری نیاز دارین تا بدون به کار گیری ترازو و وزنه بتونین توپ سنگین‌تر رو تشخیص بدین؟

۲- مرد مرده در بیابان

جنازه یه مرد رو در حالتی در بیایان پیدا کردن که یه عدد کبریت در دست داشت. هیچ اثر و ردپایی در اونجا وجود نداره. اون به چه دلیل و چیجوری مرده س؟

۳- چهار لیتر آب

به صورت نامحدود آب و دو بطری سه لیتری و ۵ لیتری در اختیار شما قرار داده می‌شه. با به کار گیری اونا ۴ لیتر آب رو به طور دقیق اندازه‌گیری کنین.

۴- خرس‌ها

شما یه خونه ساخته‌اید، همه دیواره های اونو به جنوب هستن. یهویی یه خرس در جلوی شما ظاهر می‌شه. این خرس چه رنگیه؟

۵- قرص‌ها

دکتر به مریض خود ۴ قرص می‌دهد: ۲ قرص از دو نوع جور واجور. مریض باید قرص‌ها رو در دو مرحله بخوره: یه قرص از هر نوع رو صبح‌ها و یه وعده از همون‌ها رو عصرها. اگه اون در اندازه و تعداد قرص‌ها تغییری بسازه و براساس دستورات دکتر اونا رو مصرف نکنه، خواهد مرد. اما اشتباهی همه قرص‌ها با هم قاطی می‌شن. اون چیجوری می‌تونه روند درمان خود رو به درستی ادامه بده و زنده بمونه؟

.

.

.

جواب‌ها

.

.

.

 

۱- جواب توپ‌های بیلیارد

 

۲ بار وزن کردن: همه توپ‌ها به سه دسته تقسیم می‌شن: دو گروه سه توپی و دو توپ در گروه سوم. اول از همه گروه‌های سه تایی رو اندازه‌گیری کنین. اگه یکی از اونا بیشتر از دیگری وزن داشت، دو تا از توپ‌ها رو در دست با هم مقایسه کنین. اگه برابر بودن یعنی توپ سوم نمونه‌ایه که بدنبال اون هستین. اگه دو گروه سه تایی وزنی برابر داشتن، سراغ گروه سوم که دو تایی بود برید تا توپی که سنگین‌تره رو پیدا کنین.

این مطلب را هم بخوانید :   «ترامپ استوایی»؛ ژایر بولسونارو، رییس جمهور راست افراطی و جدید برزیل کیست؟

۲- جواب سوال مرد مرده در بیابان

این سوال نشون می‌دهد که شما چقدر در بازسازی رویدادها و ربط دادن حقایق به همدیگه هوش و خلاقیت دارین. داستان جنازه این بوده که اون از هواپیمای در حال سقوط به بیرون پریده س. از اونجا که چترهای نجات محدودی واسه مسافران وجود داشته، اونا با مسابقه کبریت بازی تصمیم می‌گیرند که کی با چتر به بیرون بپرد و کی بدون چتر. این مرد هم کبریت کوتاه نصیبش شده و مجبور شده بدون چتر از هواپیما بیرون بپرد ونتیجه اون چیزی نبوده غیر از مرگ.

 

۳- جواب سوال چهار لیتر آب

 

بطری ۵ لیتری رو پر از آب کنین. بعد با به کار گیری اون بطری ۳ لیتری رو پر کنین. بعد بطری سه لیتری رو خالی کنین. بطری ۵ لیتری رو ورداشته و دو لیتر باقی مونده رو در بطری سه لیتری بریزین. دوباره بطری ۵ لیتری رو پر از آب کنین. بطری سه لیتری (که فقط یه لیتر گنجایش خالی داره) رو با آب پر کنین. در بطری ۵ لیتری ۴ لیتر آب باقی می مونه.

۴- جواب سوال خرس‌ها

سفید. فقط در قطب شماله که همه دیواره ها می‌تونن رو به جنوب باشن.

 

۵- جواب سوال قرص‌ها

 

فقط کافیه که مریض قرص‌های باقی مونده رو از وسط دو نیم کنه و هر روز صبح و عصر یه نصفه از هر قرصی رو مصرف کنه.