مطالب عمومی سری اول

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین را بشناسید

چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور و دومین قدرت اقتصادی برتر جهان در مورد گردشگری هم رشد و موفقیت زیادی تو یه دهه گذشته داشته و بازم راه های جدید و البته ترسناکی واسه جلب مسافران و گردشگران پیدا می کنه.چین یکی از پهناورترین کشورای جهان هم هست و مناظر طبیعی وغیرطبیعی زیادی داره که با در نظر گرفتن این موضوع و فرهنگ غنی و متفاوتی که داره هرساله میلیونا گردشگر خارجی رو جذب می کنه.
این وسط بعضی از جاذبه های گردشگری این کشور جزو ترسناک ترینا به حساب میان. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با بعضی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری این کشور آسیایی قدیمی آشنا کنیم.

کوهستان تیانمن، استان هونان

مسئولین گردشگری کشور چین که یه راه پیاده روی روی شیشه اونا رو راضی نکرده بود، سومین راه پیاده روی روی سطحی به طور کامل شیشه ای و شفاف رو در ارتفاع بسیار بلند در کوهستان تیانمن در استان جنوبی هونان رو در تابستون ۲۰۱۶ گشایش کردن. این جاذبه گردشگری که به «Coiling Dragon Cliff Walk» است شامل ۱٫۵۰۰ متر راه راهپیمایی تشکیل شده از شیشه به ضخامت ۶٫۳۵ سانتیمتره که مانند هاله ترسناک دور تا دور یکی از بلند ترین نقاط این کوهستان قرار گرفته.

کسایی که جرأت رفتن روی این پیاده رو شیشه ای رو دارن می تونن تجربه یه پرنده رو در نظاره کردن خیابون مشهور تونگ تیان که به دلیل ۹۹ پیچتند خود به «جاده خم شده» (Bending Road) مشهوره داشته باشه که ۱٫۴۰۰ متر پایین تر از این پیاده رو شیشه ای واقع شده.
۲ پیاده رو شیشه ای دیگه در نقاط دیگری از این کوهستان قرار دارن که یکی از اونا قبلاً طولانی ترین بود و هنوزم با ۳۰۰ متر ارتفاع بلندترین پیاده رو شیشه ای جهان حساب می شه.
هم اینکه طولانی ترین تله کابین جهان با طول کلی ۷ کیلومتر که طی راه کامل اون نیم ساعت زمان میبره در این منطقه قرار داره.

طولانی ترین پل شیشه ای جهان در هونگ یاگو، استان هِبی

همه از جدیدترین جاذبه گردشگری چین که نفسا رو در سینه نگه می دارن حیرت زده شدن. این پل شیشه ای جدید که تونسته از نظر طول، راه پیاده روی شیشه ای کوهستان تیانمن رو به زیر بکشه در منطقه دیدنی هونگ یاگو در استان هِبی واقع شده.
چیزی که بیشتر از همه این پل شیشه ای ۴۸۸ متری با ارتفاع ۲۱۸ متر رو ترسناک تر کرده اینه که کابلای آویزون به کار رفته در اون باعث ایجاد نوسان و تکون خوردن همیشگی اون شدن.

این جاذبه گردشگری عالی از ۱٫۰۷۷ قطعه شیشه ای با ضخامت ۴ سانتیمتر ساخته شده و دو قله در مناطق کوهستانی شمال این منطقه رو به هم وصل می کنه.
این پل شیشه ای می تونه همزمان ۲٫۰۰۰ رو روی خود جای دهد اما تنها ۶۰۰ نفر در اونِ واحد می تونن روی اون راه برن و کفشای مخصوصی باید بپوشن که واسه مراقبت از شیشه اون طراحی شدن. در طول این پل هم آدمایی گذاشته شدن که در موقع ضرورت به کمک گردشگران و بازدیدکنندگان میان.

بزرگ ترین پلتفرم شیشه ای تماشای منظره در شی لین خیا، پکن

شاید به طور کاملً مناسب به نظر برسه که دارنده دیوار بزرگ، طولانی ترین راه پیاده روی شیشه ای در جهان رو هم به خود اختصاص داده باشه. در ارتفاع ۳۲٫۸ متری یه دره عمیق که خود ۳۹۶ متر عمق داره، پلتفرم تماشای منظره شی لین خیا قرار داره که ۱۱ متر بلندتر از راه پیاده روی هوایی گرند کنیونه. این جاذبه گردشگری سرگیجه آور در بالاترین نقطه کوهستان شین لین واقع شده که دارای سازه های صخره ای و جنگلای انبوه بوده و در استان پینگ گو در ۱۰۰ کیلومتری مرکز شهر پکن قرار گرفته. با پای پیاده میشه در عرض یه ساعت و نیم راه پای دره تا بالای پلتفرم رو پیمود یا می تونین از تله کابین واسه پیمودن این راه استفاده کنین.

این مطلب را هم بخوانید :   برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۷ مشخص شدند

کوهنوردی خوفناک در کوهستان هواشان، شانگژی

هیچ نوع کوهنوردی به اندازه کوهنوردی در کوهستان هواشان چین ترسناک نیس چون بعضی از خطرناک ترین مسیرهای کوهنوردی جهان در این منطقه کوهستانی واقع شدن. ۵ قله جداگونه ای که در پشت شهر هوایین در استان مرکزی شانگژی قرار دارن واسه ماجراجوتری گردشگران هم ترس آور هستن. قله شرقی به بعضی از ترسناک ترین اسمای مسیرهای پیاده روی کوهستان در جهان می رسه که از اونا میشه به «پرتگاه هزار پایی»، «شکاف صد پایی» و «ستیغ اژدهای مشکی» اشاره کرد.
این نامگذاریا تنها یه تاکتیک واسه ترسوندن گردشگران نیس.

این مسیرها واقعاً ترسناک هستن و از مسیرهای خاکی صاف یهو به صفحه های صخره ای کامل با ارتفاع ۲٫۰۹۰ متری تبدیل می شن که تو یه طرف اونا رو پله هایی فلزی و زنگ زده به صورت افقی ساخته شدن. ماجراجویی واقعی در قله جنوبی ۲٫۱۶۰ متری اتفاق می افته که جاده الواری چانگینگ در اون واقع شده.
این به اصطلاح «جاده» ترافیک دو طرفه ای داشته و فقط از چندین الوار چوبی تق و لق که به لبه کوهستان پیچ شدن تشکیل می شه.
باحال تر این که این راه کوهنوردی در عریض ترین نقطه خود تنها یه ۳۰ سانتیمتر عرض داره.

راه پیاده روی شیشه های شکننده در شرق تای هانگ، استان هبی

نردبون هوایی لرزان در باریکه راه تایگر،استان یونان

این مورد یکی از اون جاذبه های گردشگری ترسناک چینه که مطمئنا ارزش وقتی که صرف قدم گذاشتن در اون می کنین رو داره.
موقع کوهنوردی در باریکه راه کوهستانی تایگر در استان یونان در جنوب غربی چین، گردشگران با انتخاب مهمی روبرو می شن.
این که راهی خطرناک و طولانی رو واسه برگشت به جاده در کنار رودخانه جین شا انتخاب کنن یا راهی کوتاه اما پرخطر رو روی «نردبون هوایی» در پیش بگیرن.

در این راه نردبانایی تقریباً عمودی به الوارهایی بسیار کهنه وصل شده که بعضی از اونا اتصال چندانی به دیواره کوه ندارن. هیچ گونه وسایل ایمنی وجود نداشته و ۱۷۰ پله این نردبون اونقدر کوتاه هستن که یه نم نم باران یا عرق سرد می تونه خیلی راحت دست شما رو از دستگیرها جدا کنه.
کفشای مخصوص کوهنوردی با هوشیاری تموم واسه رفتن از اول این نردبون تا انتهایش بسیار لازمه که ارتفاع اون در بالاترین نقطه به ۳٫۷۹۰ متر می رسه. در این راه هیچوقت پایین دره رو نگاه نکنین!

۱۲ نکته بسیار عجیب در مورد چین که قبل از سفر به اون باید بدونین

نگاهی به واندا رَین؛ اولین هتل هفت ستاره در شانگهای چین

۱۷ بنای تاریخی مشهور در سراسر دنیا که چینیا کپی اونو در کشورشون ساخته ان

«پل گره شانس» در چین؛ پل عابر پیاده ای تشکیل شده از ۳ پل در هم تنیده