مطالب عمومی سری اول

پیشنهادهای وسوسه انگیز بلاگر های معروف آشپزی [قسمت سوم]

در قسمتای قبلی معرفی بهترین بلاگرهای آشپزی، هفت تن از پر بیننده ترین وبلاگ نویسای دنیای رنگارنگ غذا و آشامیدنی رو معرفی کردیم که صدها رسپی مربوط به غذاهای دریایی و ارگانیگ و گیاهی رو در اختیار صدها هزار مخاطب در سراسر جهان قرار میدن.

هم اینکه، به معرفی مطرح ترین وبلاگ نویسای آشپزی سالم که رسپیای گیاهی اونا مخاطبان بسیاری داره پرداختیم. این افراد، از راه دنیای وبلاگ نویسی و هم اینکه جادوی شبکه های اجتماعی در اینستاگرام و یوتیوب، میلیونا عاشق آشپزی رو روزانه با مطالب خود آشنا می کنن.

همه ۱۴ وبلاگ مطرحی که تا کنون معرفی شد، علاوه بر وبلاگ نویسی، مولف کتابای زیاد آشپزی هم هستن که در واقع با دنیای کتاب و هم اینکه اپلیکیشنای موبایل، به اطلاع رسانی فعالیتای خود در صنعت غذا و درآمد زایی دیجیتالی اقدام می کنن. استارت آپای موفقی که با طعم و مزه های جذاب، کار و کاسبی ای هیجانی رو واسه شکم گرده های دنیای وب تدارک می بینن.

در گزارش امروز، به معرفی ۱۰ ایده جذاب آشپزی از دنیای بلاگرهای این بخش اشاره می شه که می تونه روشای جالبی واسه علاقمندان به فعالیت اینترنتی در مورد آشپزی به خصوص آشپزی سالم باشه.

با شکم گردی امروز ما همراه باشین.

راز وبلاگ نویسای معروف آشپزی

بررسی ما روی ۵۰ وبلاگ نویس مطرح آشپزی جهان که مخاطبان بسیاری در طول هفته از سایت و کانالای اونا در اینستاگرام و دیگه شبکه های اجتماعی ویدیو محور بازدید می کنن نشون میده که دنیای آشپزی سالم و تغذیه سالم و به کار گیری مواد اولیه ارگانیک و به قول حرفه ایا “بدون گلوتن”، در جذب مخاطبان خیلی با اهمیته.

دنیای فست فودها و نوشیدنیای پر کالری پر شکر و غذاهای حجیم دلیل شده تا روز به روز بر تعداد مخاطبان غذاهای گیاهی اضافه بشه. حتی در لیون، پایتخت مزه اروپا که صدها رستورانش، هزاران غذا رو در طول هفته در اختیار گردشگران شکم گرد فرانسه قرار میدن، غذای گیاهی بخش قابل توجه از منوها رو به خود اختصاص میده.

پس، یکی از دلایل بازدید بالا از وبلاگ نویسای مطرح آشپزی در چند سال گذشته، توجه به فلسفه آشپزی سالم و طبخ غذاهای گیاهی ارزون و آسونه. آشپزی یه مهارت و انگار یه هنر هستش.
این هنر رو نباید حتما در دانشگاه یا موسسه فرا گرفت. بعضی از وبلاگ نویسای مطرح دنیای غذا، خود آموخته هستن.

واسه آشپزی موفق، شناخت مواد غذایی، کارکرد اونا در ترکیبات جور واجور و توجه به اندازه ها و پیمانه ها اهمیت زیادی داره.
امروزه آشپزهایی که آشپزی سالم رو در دستور کار دارن، توجهات بسیاری رو به خود جلب کردن.

آشپزی سالم رو در گفتاری توضیح دادیم. اما به ۱۰ مورد هم اینجا توجه کنین که در لابلای مطالب بلاگرهای آشپزی هم ردپای اون، دیده می شه:

۱- سرخ کردن سالم، یکی از روشای آشپزی سالم و تغذیه سالمه. بعضی از مواد غذایی با روغن سرخ شده، مزه و طعم و خاصیت خود رو از دست میده. به اصول سرخ کردن شکلای جور واجور غذا بیشتر توجه کنین.

۲- ماهیتابه ضد زنگ تو یه آشپزخانه مهمه. شاید شنیده باشین که واسه یه آشپز خوب، کارد تیز و ماهیتابه خوب و نچسب، از هر چیزی مهم تره. ماهیتابه ای جنس فولاد میشه مناسب کار باشه. ماهیتابه خوب، در اندازه مصرف روغن هم صرفه جویی میکنه.

۳- روش سرخ کردن سالم هم مهمه. سالم سرخ کردن رو از آشپزهای حرفه ای باید فرا گرفت.

۴- آشپز حرفه ای، حتما روغن شناس خوبیه. روغنای اشباع نشده، اولین قدم در آشپزی سالمه.

۵- مواد غذایی غیر فرآوری شده، قدم دوم در آشپزی سالمه. در وبلاگایی  که در ۲ بخش گذشته و همین گفتار معرفی کردیم ، به کار گیری مواد ارگانیک، اصل اول واسه بلاگرهای غذا هستش.
در آشپزی سالم، سوسیس و کالباس و همبرگر و امثالهم، جایگاهی نداره.

۶- گوشت قرمز، بر خلاف تصور بعضیا، ماده غذایی بدی نیس و هیچ وقت نمی تونه جانشین تموم عیار واسه گوشت سفید باشه. اما در مصرف اون باید اصولی رو رعایت کرد.

آشپزی سالم، اولویت رو به گوشت قرمز نمی ده.

۷- لبنیات کم چرب در آشپزی سالم مهمه. مهم نیس که شما می خواید که بیف استراگانف، غذای غربی مورد علاقه ایرانیان رو طبخ کنین تا کیک و شیرینی درست کنین، به کار گیری لبنیاتی که چربی اون زیر ۲ درصد باشه، اهمیت داره.

۸- مواد غذایی کم شکر، بخشی از آشپزی سالمه. اگه عادت دارین که زیاد کیک درست کنین، شکر قهوه ای بیشتر استفاده کنین. به کار گیری عسل در تزیین کیک و شیرینی به جای پودر قند رو در نظر داشته باشین. واسه ما ایرانیا،  حلوا ارده و شیره انگور و شیره خرما که با ارده  خوب یزد و محلات همراه شده باشه، جانشین خوبی به جای کنفلکسا میشه.

۱۰- نمک، نمک و نمک. یکی از تفاوتای آشپزی سالم با آشپز آماتوره.

وبلاگ آشپزی NOM NOM PALEO

وبلاگ اولی که در این گفتار اشاره میکنیم و در فهرست Greatist قرار گرفت، وبلاگ آشپزی Michelle Tamه. خانوم میشل، متخصص تغذیه و یه سرآشپز حرفه ای بوده و تونسته در چند سال گذشته، آموزشای آشپزی متنوعی رو با رسپیای جادویی خود در نشریات و شبکه های جور واجور ارائه کنه.

بعضی از نشریات مطرح آشپزی جهان که ایشون در اون مشغول به کار بوده عبارتند از :

Saveur, America’s Test Kitchen, Serious Eats و The Kitchen

درگاه خانوم میشل رو در این نشانی دنبال کنین. در این وبلاگ مطرح آشپزی هم مثل دیگه وبلاگایی که تا کنون معرفی کردیم، بخشای مشابهی هست.

ایندکس رسپیای این وبلاگر رو در این قسمت ببینین.

برنامه های غذایی PALEO رو در این نشانی دنبال کنین.

جواب به سوالات عمومی  و تخصصی آشپزی به زبون انگلیسی رو اینجا ببینین و واسه مشاهده روشای پخت این وبلاگ نویس دنیای آشپزی، از بخش VIDEO استفاده کنین. کتابایی که این وبلاگ نویس تالیف و منتشر کرده، بخش جذاب دیگه این درگاه هستش.
اگه ایده ای دارین که دوست دارین با این وبلاگ نویس مطرح در میان بذارین رو در این لینک ببینین.

این وبلاگ نویس هم در اینستاگرام بیشتر از ۳۰۷ هزار دنبال کننده داشته و نزدیک به ۲۶۰۰ پست به اشتراک گذاشته.
از راه این تصاویر میشه به رسپیای جذاب و جالبی که خانوم میشل در طول روز منتشر می کنه دسترسی داشت. هم اینکه بعضی از ویدئوهایی که این وبلاگ نویس آشپزی در طول هفته از کارای خود ارائه میده در صفحه جذاب رنگارنگ اینستاگرامش میشه دید.

اگه دوست دارین چگونگی پخت این غذای خوشمزه رنگارنگ رو ببینین، از ویدیو زیر استفاده کنین.

این وبلاگ نویس آشپزی معروف. به زبون ساده، اصول پخت غذاهای ارگانیک، گیاهی و حتی گوشتی رو با تصاویر و ویدئوای وسوسه انگیز در اختیار مخاطبان قرار میده و از راه دایرکت اینستاگرام و اسنپ چت میشه با این کدبانو و سرآشپز در تعامل بود و اطلاعات آشپزی خود رو بالا برد.

وبلاگ آشپزی پالئو

پالئو، وبلاگی با نام PaleoOMG داره.

رسپیایی که در این وبلاگ میخونیم، جذاب و هیجانی بوده و طیفای جور واجور از ذائقه های رو پشتیبانی می کنه.

درگاه پالئو در این نشانی قرار داره.

در این وبلاگ، آشپزی با دنیای مد و لباس همراه می شه.
وبلاگ نویس آشپزی ما، علاقه زیادی به دنیای مد و لباس داره بخاطر این، علاوه بر رسپی نویسی، یه فشن بلاگر هم هستش و هر روز، تصاویری از لباسا، کیف و کفش و مکانایی که سفر می کنه رو در وبلاگ آشپزی خود در اختیار مخاطبانش قرار میده.

این مطلب را هم بخوانید :   با مناسب ترین میان وعده ها برای بیماران دیابتی آشنا شوید

ترکیب آشپزی با دنیای مد و لباس یه دختر جوون غربی دلیل شده تا مخاطبان بتونن در فضای جذاب ترین، مطالب آشپزی ایشون رو بررسی کرده و اونو بخونن. اگه روی گزینه food در این وبلاگ کلیک کنین، منویی ظاهر می شه که در اون، موضوع غذاها از غذاهای گوشتی و گیاهی گرفته تا شکلای جور واجور سالادها رو میشه دید.

این دختر جوون واسه کسایی که حوصله آشپزی ندارن و علاقمندند تا روشای جذاب و آسونی رو واسه آشپزی هیجانی در اختیار داشته باشن. قسمتی به نام PALEO MEAL PLANS داره.
در قسمت مد و لباس هم، دنیای هیجانی فشن ایشون رو میشه دید.

البته این وبلاگ نویس آشپزی معروف، مربی بدنسازی بانوان هم هست و بخاطر این، پیشنهاداتی واسه ورزش هم ارائه می کنه که در بخش FITNESS در دسترسه. در بخش Beauty، پیشنهادات زیبایی خانوم پالئو رو میشه دید.

در قسمت Travel، میشه همراه با این دختر جوون آشپز و فعال مد و لباس، به سفرهای جورواجور رفت و نظرات ایشون رو در گردشگری غذایی دید.

اینستاگرام ایشون رو که  ۲۷۹ هزار دنبال کننده داشته و بیشتر از ۷۵۰۰ پست به اشتراک گذاشته رو در این نشانی ببینین.
باید گفت که این خانوم یکی از فعال ترین وبلاگ نویسای دنیای آشپزی و مد در اینستاگرامه که دارای رکورد انتشار تصاویر میدون آشپزی و فشن در این شبکه هستش.

وبلاگ آشپزی Sassy Kitchen

خانمی به نام جولیا گارتلند، عاشق عکاسی و هم اینکه غذاهای ارگانیک و به خصوص گیاهیه و بخاطر این در وبلاگ خود، دنیای عکاسی رو با آشپزی ترکیب کرده و معجون جالبی رو در اختیار مخاطبانش قرار میده.

ایشون رسپیایی که بدون گلوتن بوده رو هر هفته معرفی می کنه و موتور جست و جویی داره تا مخاطبان خیلی راحت در میان رسپیا به جستجوی اطلاعات غذایی لازم خود بپردازند.

این وبلاگ هم مثل دیگه وبلاگایی که معرفی کردیم، بخشایی مانند رسپی، پرتفو غذایی و بخش خبری و مشاوره داره.

اینستاگرام جذاب این خانوم رو در این نشانی ببینین.

وبلاگ My Darling Lemon Thyme

وبلاگ خانوم Emma Galloway، نظرات یه سرآشپز حرفه ای رو در طول هشت سال گذشته به اشتراک میذاره که قبل از فعالیت در مورد غذاهای گیاهی و ارگانیک، با مشکلات پزشکی دست و پنجه نرم می کرد بخاطر این علاقمند غذاهای بدون گلوتن و لاکتوز شد.

وبلاگ خود رو در سال ۲۰۱۰ میلادی راه اندازی کرد و تا کنون،‌ صدها رسپی گیاهی و ارگانیک و هم اینکه روش پخت اونا رو به صورت ویدئویی و تصویری آموزش میده و مخاطبان بسیاری، مقالات ایشون داره.

درگاه ایشون رو در این نشانی دنبال کنین.

اینستاگرام ایشون رو هم در این قسمت دنبال کنین. ایندکس رسپیای این خانوم رو در این نشانی ببینین.
مطالب این وبلاگ آشپزی، بازتابای زیادی در رسانه ها حتی در برنامه های تلویزیونی معروف داشته.

مثلا درگاه اپرا وینفری، مجری مشکی پوست معروف تلویزیون آمریکا، از رسپیای بدون گلوتن این خانوم استفاده کرده. مجله Taste هم از جمله دیگه درگاهیه که در این مورد از رسپیای خانوم Emma استفاده می کنه.
درگاه FOOD MATTERS هم که از جمله سایتای معروف دنیای آشپزی هستش، همیشه از مطالب این وبلاگ استفاده کرده.

وبلاگ آشپزی Sprouted Kitchen

این وبلاگ به وسیله آدمایی چون Sara & Hugh Forte راه اندازی شده.
اونا غذا درست می کنن و وبلاگ نویسی  می کنن و ویدئوای کار خود رو در اینستاگرام و وبلاگ خود به اشتراک می ذارن. از ساندویچ تا نودل و سالادهای سبز و غذاهای ارگانیک، بخش جذابی از سایت اونا هستن.

مجلات معروف آشپزی، از مطالب این وبلاگ معروف بسیار استفاده می کنن.

اینستاگرام این خانوم رو در این قسمت دنبال کنین.

 

رسپیای جذاب این خانوم رو در این لینک ببینین.

 

وبلاگ Skinnytaste

وبلاگ آشپزی Gina Homolka دیگه وبلاگیه که در این گفتار دربارش صحبت می کنیم.
این سرآشپز معروف عقیده داره که فعالیتای ورزشی روزانه در کنار انرژی مثبت و خواب خوب و رژیم غذایی سالم، زندگی خوشحال رو دلیل می شه.
کتاب آشپزی و رسپیای ایشون، با استقبال مخاطبانش همراه شده.

 

درگاه ایشون رو در این لینک دنبال کنین.

 

رسپیاشون، رژیمای غذایی و رسپیای فصلی، از جمله مطالب جالبیه که در این وبلاگ آشپزی میشه دید. اینستاگرام ایشون رو که ۵۲۴ هزار  دنبال کننده داره در این لینک ببینین.
اون بیشتر از ۲۷۰۰ پست به اشتراک گذاشته.

وبلاگ FIT FOODIE FINDS

وبلاگ Lee Hersh به وسیله یه مربی یوگا راه اندازی شده و رسپیای جذابی از غذاهای رنگارنگ و هیجانی رو در اختیار مخاطبان قرار میده. این درگاه رو در این نشانی دنبال کنین. در این وبلاگ، غذا با طعم Fitness سرو می شه.
بر خلاف وبلاگای بالا که غذا با طعم دنیای مد و لباس همراه می شه.

اینستاگرام ایشون رو در این لینک دنبال کنین.

وبلاگ The Almond Eater

آشپزیای سالم با رسپیای سالم و ارگانیک از جمله مواردیه که در این وبلاگ ارائه شده و همه ظرف نیم ساعت قابل طبخ هستن. خانوم Erin، وبلاگر آشپزی مطرحیه که در فهرست معروفای Greatist قرار داره.

رسپیا و کتاب ایشون و اینستاگرام این خانوم رو به عنوان راهکارهایی واسه آشپزی آسون و خلاق و کم هزینه ببینین.

وبلاگ Lexi Clean

در سال ۲۰۱۳ میلادی، این وبلاگ به وسیله فردی که با مریضی دست و پنجه نرم می کرد و با اصلاح روش تغذیه و سبک زندگی، به زندگانی خوشحال برگشت، راه اندازی شد و حالا میشه، دنیای آشپزی سالم و جذاب و رنگارنش رو در این نشانی دنبال کرد.

این خانوم بیشتر از ۴ هزار پست در اینستاگرامش درباره دنیای آشپزی و سبک زندگی خود منتشر کرده و حالا ۱۰۰ هزار مخاطب داره.

درسای خیلی ساده از وبلاگ نویسای آشپز

۱- اینستاگرام و وبلاگ نویسی، مکمل همدیگه هستن. حتی در مورد آشپزی و مد و لباس!

۲- شبکه های اجتماعی ویدئویی محور، برگ برنده بلاگرهای آشپزی هستن.

۳- استارت آپای زیادی رو در مورد آشپزی میشه هدایت کرد که درآمد زایی دیجیتالی رو واسه شما به ارمغان آورده و شما رو وارد دنیای جذاب فریلنسرها (دورکارها) کنه.

۴- دنیای اپلیکیشنا، درآمدای دیجیتالی زیادی رو نصیب food bloggerا کرده.

۵- ترکیب دنیای مد و لباس با آشپزی در بعضی از فود بلاگرها نشون داد که مخاطبان آشپزی، از راه دنیای رنگارنگ مد، جذب شده و فرصت آفرینی خوبی واسه وبلاگ نویسای آشپزی بوجود میاره و مدل کار و کاسبی لیلا علی، یکی از اونا هستش!

در کشورمون، آشپزهای وبلاگ نویس سراغ دارین؟ به ما معرفی کنین.