مطالب عمومی سری اول

شب تاریخی «پرسپولیسی‌ها»: کاشیما آنتلرز امشب در جهنم آزادی

ساعت ۱۸:نیم ساعت امشب، بازی برگشت فینال جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شه.
این واسه اولین باره که پرسپولیس ایران، در بازی پایانی رقابت‌ها قرار گرفته و شمارش برعکس واسه یه بازی بزرگ پرتماشاگر شروع شده.
در دیدار رفت، پرسپولیس نتیجه رو ۲ بر صفر واگذار کرد تا بازی برگشت فینال در خونه تسلیم بازی رفت، همه چشمون عاشقان فوتبال آسیا رو به سمت تهران متمرکز کنه.

امشب همه ایران پرسپولیسی می شه و حتی طرفداران دو آتیشه استقلال هم که همیشه از شکست پرسپولیس به عنوان حریف سنتی آبی‌پوشان خوشحال می‌شن، امشب امیدوارن ارتش سرخ، انتقام بازی رفت رو از ژاپنیا گرفته و کاپ قهرمانی آسیا رو بالای سر ببره. بلیط تماشای بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ظرف مدت کوتاهی به فروش رسید و بیشتر از ۱ میلیون نفر در صف خرید بودن که مسبوق به سابقه نبود.

به قول سلطان پرسپولیسی‌ها، اگه ورزشگاه آزادی تهران امشب ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت داشت، باز نیم میلیون نفر راهی آزادی میشدند تا اولدترافورد تهران، وحشت رو به اردوی چشم بادامی‌های آسیا بیاره. کاشیما امشب تو تهران کار بسیار سختی رو پیش روی داره.
شک نداشته باشین تماشاگر پشتیبانی ۱۰۰ هزار نفری طرفداران سرخ پوش تا دقیقه ۹۰ هستیم.
به خصوص که پرسپولیس در بازی‌های قبلی نشون داد که می‌تونه کارای نشدنی رو عملی کرده و حیرت زدگی آفرین جام باشگاه‌های آسیا باشه.

امشب تماشاگر نمایی از آزادی مدرن شده هستیم که حضور مهمانان فدراسیون فوتبال آسیا و هم‌اینجور فیفا و چهره‌های ورزشی و سیاسی و فرهنگی شناخته شده داخلی و خارجی، پرسیتژ دیگری به میعادگاه نوستالژیک فوتبال دوستان ایرونی  میده. پرسپولیس در بازی امشب، تقریبا با همون ترکیب بازی رفت بازی می کنه و حضور عالیشاه بازم در هاله ای از ابهامه.

پرسپولیس واسه پیروزی در دیدار برگشت فینال آسیا، باید اول گل نخورد. مهمترین کاری که پرسپولیسی‌ها باید امشب در دستور کار خود داشته باشن، کم کردن ضعف خط دفاع و اشتباهات احتمالی به پایین ترین سطحه و بخاطر این، بازی هجومی ۹۰ دقیقه ای زیر سایه سنگین تشویق‌های صد هزار نفری طرفدارانشان، می‌تونه جو روحی و روانی رو علیه کاشیمار که یه بازی تاخیری دفاعی رو در دستور کار خود داره، به ارمغان آورد. زدن ۲ گل واسه ارتش سرخ کار سختی نیس تا بازی به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی برسه. پایان آرزوی  پرسپولیسیا، باز شدن دروازه بیرانونده. بخشی از پیروزی پرسپولیسی‌ها شک نداشته باشین مدیون علی بیرانوند میشه.

این مطلب را هم بخوانید :   راهنمای جامع قوانین معافیت از سربازی

کاشمیار آنتلرزیا که چند روز پیش به تهران اومدن، از حضور خود در این شهر بارانی خوشحال و راضی هستن و تصاویری از تمرین‌های خود رو در صفحه اینستاگرام پر بیننده‌شون منتشر کردن که شاید امشب با بازدید گسترده هواداران فوتبال ایران هم مواجه شه.

در صفحه رسمی اینستاگرام پرسپپولیسی‌ها هم که این روزا تعداد مخاطبانش از مرز ۲ میلیون دنبال کننده فرا تر رفته، تماشاگر کری‌های اینستاگرامی و البته فارسی زبون این صفحه قبل از بازی بزرگ امشب هستیم.

اگه بیرانوند، حسینی، خلیل زاده، انصاری، مصلح، نوراللهی، علیپور، کامیابی نیا، اصل، رسن و همتی رو ۱۱ بازیکن اصلی تیم پرسپولیس در این بازی بدونیم؛ برانکو فقط دو انتخاب واسه چگونگی آرایش ترکیب تیمش داره.

فرضیه اول که محتمل تره، پردل و جربزه خلیل زاده رو در پست دفاع راست و آدام همتی رو در پست هافبک راست قرار میده. خلیل زاده از بازی با الدحیل کم و بیش در این پست بازی کرده و پس از دربی پایتخت هم در اونجا حضور داشته و نشون داده که می تونه در کارای دفاعی سفت ظاهر شه.
همتی هم در بازی رفت مقابل السد کارکرد قابل قبولی رو از خود نشون داد و بر خلاف تجربه بسیار پایین، پرتلاش، دونده و جنگنده ظاهر شد.

فرضیه دوم که ترکیب پرسپولیس رو هجومی تر نشون میده، آدام همتی رو در راست، انصاری رو در چپ و زوج خلیل زاده – حسینی رو در پست دفاع میانی قرار میده. این بار برانکو باید انتخاب کنه که پست هافبک چپ رو در اختیار بازیکنی مثل شایان مصلح بذاره یا از احسان علوان زاده استفاده کنه؛ این دو بازیکن این فصل در اینجور پستی حضور داشتن و پروفسور دست کم می دونه که مصلح و علوان زاده آگاهی نسبی نسبت به وظایف خود دارن.

با امید به اینکه امشب، کاپ قهرمانی آسیا در دستان پرسپولیسیا باشه و یه شب طوفانی دیگه واسه فوتبال‌دوستان در خیابون‌های پایتخت اتفاق بیفته.

پیش‌بینی شما از بازی تاریخی امشب پرسپولیس ایران چیه؟