ترفند های زندگی

تعداد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ چند تیم است؟

سه تیم از ایران قرار است در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند که دو تیم حضور مستقیم و یک تیم حضور در پلی آف را تجربه خواهند کرد. در سالهای اخیر با سرمایه‌گذاری تیم‌های عربی روی فوتبال، ستارگان بزرگی به تیم‌های این کشور‌ها پیوسته اند. در این مطلب قصد داریم خدمت شما به صورت دقیق توضیح بدهیم که «تعداد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ چند تیم است؟» اگر به ورزش فوتبال علاقه دارید، همراه ما؛ کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی باشید.

نحوه صعود نمایندگان ایران به لیگ قهرمانان ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵

از بین تیم‌های ایرانی، قهرمان لیگ برتر ایران و نایب قهرمان این تورنومنت به صورت مستقیم به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا صحبت می‌کنند. اما قهرمان جام حذفی به پلی آف این رقابت‌ها می‌رود. در حال حاضر تیم استقلال صدرنشین لیگ برتر ایران بوده و پرسپولیس هم در رتبه دوّم همشهری خود را تعقیب می‌کند. جام حذفی ایران نیز، هم اکنون در مراحل ابتدایی خود است. باید ایستاد و دید که قهرمان این تورنومنت، که سهمیه پلی آفی فوتبال ایران است، کدام تیم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: لیگ قهرمانان آسیا در ۲۰۲۴ چگونه برگزار می‌شود؟ (شیوه جدید)

سهمیه سایر کشور‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵

تعداد سهمیه سایر کشور‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده به شرح زیرند:

  • عربستان سعودی: در بین تیم‌های آسیایی، کشور عربستان بیشترین سهمیه را داراست. عربستان دارای سه سهمیه مستقیم در دور گروهی می‌باشد. مالکان ثروتمند تیم‌های عربستانی مدّتهاست با جذب ستارگان بزرگ فوتبال اروپا سعی دارد فوتبال باشگاهی آسیا را در چنگال خود بگیرند.
  • قطر: وضعیت تیم‌های قطری هم مانند تیم‌های ایرانی است. این کشور دو سهمیه مستقیم در دور گروهی می‌باشد و یک تیم قطری هم در پلی آف حضور خواهد یافت.
  • ازبکستان: این کشور تنها دارای یک سهمیه مستقیم می‌باشد. قهرمان لیگ برتر این کشور در دور گروهی به صورت مستقیم حضور خواهد یافت.
  • امارات متحده عربی: سهمیه امارات متحده عربی به صورت ۱ + ۱ می‌باشد. قهرمان لیگ برتر امارات به صورت مستقیم حضور پیدا می‌کند و قهرمان جام رئیس دولت امارات هم سهمیه پلی آفی این کشور خواهد بود.
  • ژاپن: سامورایی‌ها با سه سهمیه مستقیم در دور گروهی این رقابت‌ها در منطقه شرق آسیا حضور خواهند یافت.
  • کره جنوبی: دو سهمیه مستقیم این کشور به همراه یک سهمیه پلی آف، نماینده کره جنوبی در این رقابت‌ها خواهند بود.
  • چین: نحوه سهمیه‌بندی تیم‌های چینی به صورت ۲ + ۱ است. قهرمان سوپر لیگ و جام حذفی این کشور به صورت مستقیم و نایب قهرمان سوپر لیگ چین به پلی آف خواهند رفت.