ترفند های زندگی

نحوه برنامه‌ریزی برای سال جدید

برای داشتن یک سال موفق باید اهداف را مشخص کرد و برای آن‌ها اولویت‌بندی تعیین کرد. افراد موفّق باید در هر سالی از زندگیشان نسبت به سال قبل دستاورد‌ها و موفقیت‌های بیشتری را برای خود ثبت کنند. این اتفاق درگرو برنامه ریزی درست است. اما داشتن یک برنامه اصولی به هیچ عنوان سخت نیست. چرا که کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی قرار است در این مطلب از صفر تا صد نحوه برنامه ریزی برای سال جدید را به شما آموزش دهند. آیا اولویت‌بندی درست کارها برای شما هم سخت است؟ جای نگرانی نیست. در ادامه مطلب این موضوع را به طور کامل خدمت شما شرح خواهیم داد.

چگونه یک برنامه ریزی موفق داشته باشیم؟

اصولا برنامه ریزی زمانی کارآمد است که اهداف خود و اولویت آن‌ها را به درستی ذکر کنیم. با این توضیح، تمامی قدم‌های برنامه ریزی موفّق را در ادامه خدمت شما شرح خواهیم داد.

اهداف خود را به درستی تعیین کنید.

به دنبال تعبیر کدام رویای خود در سال جدید هستید؟ آیا به دنبال پیشرفت‌های شغلی و ارتقای کسب و کار خود هستید؟ بنابراین باید روی کسب و کار خود تمرکز کنید و  در اوّلین فرصت به سمت اهداف شغلی خود حرکت کنید. اگر قصد دارید پیشرفت‌های ورزشی داشته باشید و اندام خود را ورزیده‌تر کنید، در اوّلین فرصت یک باشگاه ورزشی مناسب بیابید. بنابراین اوّلین قدم در مسیر انجام یک برنامه ریزی موفّق، تعیین اهداف است.

برای اهداف خود اولویت‌بندی تعیین کنید.

قطعا اولویت تمامی اهداف شما یکسان نیست. آیا هدفی مانند کاهش وزن و یا مقصدی چون پیشرفت کسب و کار از نظر اهمیت یکسان هستند؟ بنابراین بهتر است که ابتدا لیستی از اهداف تهیه کنید، سپس برای هریک اولویت‌بندی تعیین کنید. در این صورت خیالتان از بابت انجام کارهای مهم‌تر راحت خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید :   اهمیت درج آگهی رایگان در تبلیغات و بازاریابی

از ابزار‌های برنامه ریزی استفاده کنید.

در این باره به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ استفاده از انواع سررسید و یا تقویم رومیزی بروید. در این صورت تمامی اهداف و کارهای خود را با تاریخ دقیق انجام خواهید داد. اگر قرار است در موقعیت شغلی جدیدی حاضر شوید، یا در تاریخ خاصی به وزن دلخواه برسید، در این صورت امکان تعیین زمان و هدف دقیق وجود خواهد داشت.

مهم‌ترین ابزار‌ها برای برنامه ریزی

کمی قبل‌تر اشاره کردیم که برای یک برنامه ریزی بی‌نقص باید از ابزار‌های مناسب از سررسید و یا تقویم استفاده کرد. امّا برخی از نرم‌افزار‌ها نیز می‌توانند از این نظر برای شما کارامد باشند. برای نمونه می‌توان به اپلیکیشن‌های زیر اشاره کرد:

  • Google Keep
  • Forest
  • Freedom