برگزیده

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن (+مزایای +قابلیت ها) گرافیستار

 

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن (+مزایای +قابلیت ها) گرافیستار

هنگامی که به تولید ویدئو نگاه می کنید، همه در برخی از زمان ها باید به این فکر کرده باشند که تفاوت بین انیمیشن و موشن گرافیک چیست. بسیاری از سردرگمی‌ها در بین تولیدکنندگان ویدئو، تدوین‌گران، طراحان، هنرمندان و کارگردانان خلاق وجود دارد تا بفهمند کدام یک از این دو برای نیازهای خاص خود بهترین کار را دارند. گرافیک متحرک می تواند مخاطبان شما را به انجام هر کاری که بیشتر به آن نیاز دارد، خوشحال، الهام بخش و راهنمایی کند. آموزش صفر تا صد انیمیشن سازی داستان‌ها را روایت می‌کند و احساسات و ایده‌ها را به روشی منحصربه‌فرد و قابل درک که هم کودکان کوچک و هم بزرگسالان می‌توانند درک کنند، منتقل می‌کند.

موشن گرافیک چیست:

موشن گرافیک معمولاً دارای اشکال، اشیاء یا متنی است که در حال حرکت هستند. موشن گرافیک می تواند ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهد. توضیح برخی از ایده ها که به خصوص بزرگ و انتزاعی هستند با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. سبک بصری موشن گرافیک برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب است. موشن گرافیک معمولاً با انیمیشن هایی مرتبط است که عمدتاً دو بعدی هستند. با این حال، در موارد خاص، انیمیشن سه بعدی به صورت پراکنده برای افزایش علاقه بصری اضافه می شود.

در حالی که موشن گرافیک طراحی گرافیک متحرک یا متحرک را توصیف می کند، آنها عمدتا بر حرکت دادن به عناصر طراحی گرافیک تمرکز می کنند. موشن گرافیک طرحی گرافیکی دارد که در غیر این صورت ثابت است و به آن انیمیشن و حرکت می دهد، معمولاً بدون پیروی از یک روایت خاص. چند ثانیه موشن گرافیک می تواند همه چیز را کاملاً روشن کند. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

موشن گرافیک به روش های مختلف استفاده می شود

یک سوم پایین/ کارت های عنوان
فراخوان های متنی
اینفوگرافیک
انتقال های ویدئویی
پس زمینه متحرک
آیکون های متحرک یا انیمیشن های لوگو
عناصر متحرک مانند doodle

انیمیشن چیست:

هر تکنیکی که اشیا یا تصاویر ثابت را به حرکت در می آورد، انیمیشن است، خواه کارتون های دستی، CGI، انیمه، گلی یا موشن گرافیک باشد. اکثر موشن گرافیک ها با CGI انجام می شوند، اما از نظر تئوری می توانید موشن گرافیک های دستی را نیز انجام دهید. انیمیشن اصطلاح گسترده تری است که موشن گرافیک تحت آن قرار می گیرد، برای کل زمینه تصاویر متحرک، از جمله همه چیز، از کارتون گرفته تا فیلم های هنری.

5 سبک اصلی زیر خانه انیمیشن وجود دارد:

1. انیمیشن سنتی به سبک انیمیشن اولین فیلم های بزرگ اشاره دارد و عمدتاً یک فرآیند دستی و فریم به فریم بود.

2. انیمیشن 2 بعدی احتمالاً رایج ترین سبک انیمیشن است و نشان دهنده گرافیک هایی است که در برنامه های دو بعدی ایجاد می شوند.

3. 3D Animation به گرافیک هایی گفته می شود که در محیطی 3 بعدی مدل سازی شده و سپس متحرک شده اند. می توانید دارایی ها را در یک فضای 360 درجه بچرخانید تا هر زاویه ای را که برای ترکیب می خواهید بدست آورید.

4. Motion Graphics زیرشاخه ای از انیمیشن است و به بهترین وجه به عنوان “گرافیک متحرک تکمیلی” توصیف می شود.

5. استاپ موشن یک فرآیند فریم به فریم است که در آن عکاسی به انیمیشن سه بعدی تبدیل می شود.

این مطلب را هم بخوانید :   بیوگرافی خواننده مشهور امین رستمی

موشن گرافیک در مقابل انیمیشن: چه تفاوتی با هم دارند؟

به عبارت ساده، موشن گرافیک یک سبک از انیمیشن است. موشن گرافیک نه تنها یک شکل از انیمیشن است، بلکه یک شکل فوق العاده همه کاره است. در حالی که فیلم های متحرک شامل تصاویر متحرک هستند، گرافیک های حرکتی اغلب در بالای فیلم های واقعی اضافه می شوند.

موشن گرافیک در مقایسه با سایر انواع انیمیشن، جنبه داستان سرایی کمتری دارد. انیمیشن به عنوان یک هنر خاص بیشتر بر روی جلوه‌های سینمایی و تکنیک‌های داستان‌گویی تمرکز دارد تا روایتی را بسازد. موشن گرافیک معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت مرتبط است.

موشن گرافیک می تواند داده های آماری را زنده کند، اما انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های احساسی، خلاقیت و بیان هنری زنده کند. تولید موشن گرافیک معمولا راحت تر است. این یک شکل کمتر پیچیده از انیمیشن است. هر دو شکل هنری از یک نوع نرم افزار برای رسیدن به نتایج مورد نیاز خود استفاده می کنند. برخی از پرکاربردترین و محبوب ترین آنها عبارتند از Maya، Adobe After Effects، Blender، Adobe Animate و غیره.

Adobe After Effects یک جلوه بصری دیجیتال، گرافیک متحرک و برنامه ترکیبی است که در فرآیند پس از تولید فیلم، بازی های ویدیویی و تولید تلویزیونی استفاده می شود. از جمله موارد دیگر، After Effects می تواند برای کلید زدن، ردیابی، ترکیب بندی و انیمیشن استفاده شود.

Blender یک مجموعه ابزار نرم افزاری رایگان و متن باز برای گرافیک کامپیوتری سه بعدی است که برای ساخت فیلم های متحرک، جلوه های بصری، هنر، مدل های پرینت سه بعدی، گرافیک های حرکتی، برنامه های کاربردی سه بعدی تعاملی، واقعیت مجازی و بازی های رایانه ای استفاده می شود.

Animate برای طراحی گرافیک برداری و انیمیشن برای تلویزیون، انیمیشن آنلاین، وب سایت ها، برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی وب غنی، توسعه بازی، تبلیغات و سایر پروژه های تعاملی استفاده می شود.

زمان استفاده از موشن گرافیک و انیمیشن:

طراحان گرافیک توضیح می دهند مفهوم از طریق تصاویر بصری، و طراحان گرافیک حرکتی همان کار را انجام می دهند اما با حرکت. تصویرگران یک داستان بصری ایجاد می کنند و انیماتورها به داستان زندگی می بخشند. موشن گرافیک بیشتر به کار طراحان گرافیک مربوط می شود در حالی که انیمیشن بیشتر شبیه تصویرسازی است.

برخی از جنبه های اصلی که هنگام تصمیم گیری باید در نظر گرفته شود:

1. موشن گرافیک برای ترسیم یا تاکید بر حقایق و نشان دادن نکته ای که می خواهید بیان کنید بهترین هستند. موشن گرافیک زمانی استفاده می شود که نیازی به روایت یا داستان سرایی نباشد.

2. گرافیک های متحرک هسته اصلی کمک های بصری آنها هستند، بنابراین آنها در آموزش سخت درک ایده ها از طریق تصاویر عالی هستند، می توانند خدمات یا محصولات پیچیده شما را تجزیه کنند و آنها را به روشی به یاد ماندنی ارائه دهند.

3. اگر می‌خواهید جنبه‌های احساسی یک داستان را برجسته کنید، روایتی ارائه دهید یا اگر نیاز به ارتباط با مخاطب خود در سطح احساسی دارید، می‌خواهید با انواع انیمیشن‌های دیگر بروید.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/