عمومی

10 چیزی که هر طراح از شنیدن آن متنفر است

10 چیزی که هر طراح از شنیدن آن متنفر است

این برای هر طراح زمانی اتفاق افتاده است: یک مشتری یا همکار نظر کاملاً قابل توجهی درباره کار شما ارائه می دهد. بازخورد مهم است. و اغلب مشکل برخی از این عناصر که هیچ طراح هرگز نمی خواهد بشنود این است که باعث ایجاد مانع در روند ارتباط می شوند. بنابراین در اینجا به برخی موقعیت‌های دنیای واقعی (با جرقه‌ای از طنز) و راه‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید با نظراتی که به‌عنوان اظهارنظرهای بی‌درایت و بدون فکر به نظر می‌رسند، با مهربانی برخورد کنید.ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت iransite.com در ایران

1. من آن را دوست ندارم

این ممکن است یکی از بی فایده ترین عبارات در این تاریخ طراحی باشد. چرا آن را دوست ندارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه برای مشتری کار نمی کند، باید چند سوال بپرسید. افراد زیادی در آنجا وجود دارند که بر اساس فلسفه “وقتی ببینم آن را می فهمم” عمل می کنند. این فقط عملی نیست.

مجموعه‌ای از سؤالات را ایجاد کنید که وقتی این پاسخ را دریافت می‌کنید بپرسید. در مورد رنگ ها، حروف چاپی و تصاویر بپرسید تا بفهمید چه چیزی مورد پسند نیست. اغلب چیزی به سادگی انتخاب فونت می‌تواند کل طراحی را «تثبیت» کند.

طراحی سایت فروشگاهی با توجه به امکانات و زبان برنامه نویسی انجام شده بسیار متفاوت می باشد ، برای این که بدانید هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است. با کارشناسان ایران سایت تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.https://iransite.com/طراحی-سایت-فروشگاهی

2. من بودجه ندارم

اگر امروز به صورت رایگان شروع به کار کنید، فردا هرگز ارزشی برای کار شما نخواهد داشت. در حالی که زمان و مکانی برای کار حرفه‌ای وجود دارد، شخصی که برای یک کار یا پروژه طراحی استخدام می‌کند باید هزینه آن را درک کند – و بتواند برای کار بپردازد.

اگر مشتری سعی می کند در مورد یک تجارت یا “علم” برای پروژه ها مذاکره کند، چند لحظه به آنها در مورد هزینه های طراحی آموزش دهید. زمان و نرم افزار و تخصص وجود دارد. و اگر مشتری همچنان نمی‌خواهد پرداخت کند، از کار خارج شوید.

3. آیا می توانید لوگو/عکس را از وب سایت ما دریافت کنید؟

ام… نه.

قبل از اینکه چشمانتان را بچرخانید – بسیار خوب، بعد از اینکه چشمانتان را بچرخانید – مؤدبانه فایل‌های اصلی را بخواهید.

4. آن را پاپ کنید

بنابراین، “پاپ” دقیقاً به چه معناست؟

این یکی از آن عباراتی است که همه تمایل دارند از آن استفاده کنند، اما هیچ کس واقعاً آن را درک نمی کند. آیا “پاپ” رنگ است یا کپی یا اندازه؟ آیا به معنای مد روز است؟ برگردید و بپرسید چه عنصری باید متفاوت باشد.

گاهی اوقات این شروع یک گفتگوی طراحی است. قبل از فرار، سعی کنید اطلاعات را از مشتری بیرون بکشید. از آن‌ها بخواهید نمونه‌هایی را که انجام می‌دهند یا دوست ندارند نشان دهند تا جایی برای شروع به شما بدهند.

5. آیا می توانید لوگو را بزرگتر کنید؟

گاهی اوقات لازم است که لوگو بزرگتر باشد. مشتریان همیشه اینطور فکر می کنند. این علامت برند آنهاست و می‌خواهند به‌طور برجسته نشان داده شود.

در این مورد مصالحه کنید. فقط از ابتدای یک پروژه طراحی فرض کنید که این عبارت را می شنوید و تصور کنید که چگونه لوگوی بزرگتر در طرح قرار می گیرد. هنگامی که به اندازه کافی بزرگ شد، در مورد اندازه و مقیاس صحبت کنید تا به مشتری کمک کنید بفهمد چرا بزرگتر کردن لوگو می تواند هدف طراحی را منحرف کند یا از آن کم کند.

6. فقط خلاق باشید

به عبارت دیگر … “من نمی دانم چه می خواهم.”

اینها واقعاً بدترین نوع مشتری هستند. من هر روز کسی را که دقیقاً می‌داند چه می‌خواهد – حتی اگر موافق نباشم – با افراد «خلاق باش» می‌برم. عبارت “فقط خلاق باشید” نشانه ای تقریباً بی ابهام است که بازبینی های زیادی وجود خواهد داشت، همه بدون جهت.

اگر این مسیر خلاقانه است، در صورت امکان از پروژه اجتناب کنید.

با جدیت تمام، می‌توانید با پیدا کردن آنچه مشتری به دنبال آن است، به توسعه جهت خلاقانه کمک کنید. برای شروع این سوالات را بپرسید:

  • شرکت یا کسب و کار شما چه می کند؟
  • آیا مواد دیجیتال یا چاپی دارید که قبلاً استفاده می‌کنید؟ (آیا آنها را دوست دارید یا نه؟)
  • مخاطب هدف چه کسی است؟
  • می‌خواهید طراحی چه کاری انجام دهد؟
  • از عناصر طراحی (چاپ، وب و غیره) در کجا استفاده می شود؟

7. من طراحی … آن را انجام بده

را دوست دارم ممکن است زمانی برای درس سرقت ادبی باشد. کپی کردن یک طرح کاملاً اشتباه است.

اشتراک‌گذاری نمونه‌هایی از لایک‌ها اشکالی ندارد، اما نه اینکه فقط چیزی را که شبیه طرح دیگری به نظر می‌رسد، تمسخر کنید. این به اعتبار شما به عنوان یک طراح لطمه می زند و پتانسیل ارائه انبوهی از مسائل را برای مشتری دارد.

8. آیا می توانید همه آن ایده ها را امتحان کنید؟

می‌توانم، اما ساعتی از شما شارژ می‌کنم.

شرایط سختی است: شما قبلاً کار را انجام داده اید و در جلسات اولیه مشتری شروع به درخواست زیاد می کند. این چیزی بیشتر از خزش دامنه است. محدوده آن در قطار فراری است.

این مهم است که از ابتدا توضیح دهید و حد و مرزها را تعیین کنید. برخی از طراحان و آژانس‌ها تعدادی کامپوز یا ویرایش را در قرارداد می‌نویسند، در حالی که برخی دیگر زمان‌های بازبینی یا مدل‌سازی را روی تعداد ساعت معینی تنظیم می‌کنند. این «قوانین» می‌توانند به شما کمک کنند تا ایده‌های خالی از مشکل واقعی نباشند و اگر مشتری واقعاً می‌خواهد همه آن را ببیند، فرصتی برای پرداخت هزینه برای آن فراهم می‌کند. (گاهی اوقات، برخی وجود دارند که می خواهند این کار را انجام دهند.)

9. بیایید با هم روی آن کار کنیم

همکاری یک چیز است. طراحی با مشتری کاملاً چیز دیگری است.

در این شرایط ممکن است مجبور شوید کمی مدیریت مشتری انجام دهید. به جای نشستن و کار روی طرح با هم، راه‌های دیگری را ارائه دهید که می‌توانند به شما کمک کنند:

  • نمونه‌هایی از طرحی که دوست دارند ارائه دهید
  • تصاویر را برای کار از کتابخانه آنها جمع آوری کنید
  • عناصر طراحی را که قبلاً دارند و دوست دارند جمع آوری کنید
  • مشخصات یک پالت رنگ را ارائه دهید
  • دستورالعمل ها و مواد نام تجاری را جمع آوری کنید

سپس این کلاینت را در حلقه نگه دارید. دوره‌های طولانی بدون ارتباط می‌تواند برای آن‌ها استرس‌زا باشد و حتی تمایل بیشتری به «کمک کردن» داشته باشد. گزارش‌های پیشرفت و به‌روزرسانی‌های مکرر را ارائه دهید تا احساس کنند بخشی از فرآیند هستند.

10. نباید طول بکشد

هیچ چیز باعث نمی‌شود که طراح احساس بی‌ارزشی کند، مثل کسی که به او می‌گوید کار زیاد طول نمی‌کشد. توهین آمیز است.

اما قبل از اینکه آنها را به طور کامل نادیده بگیرید، مودبانه بپرسید که چه کاری باید انجام شود و تخمینی از زمان (و هزینه، در صورت وجود) ارائه دهید. گرفتار خشم نشوید زیرا می‌خواهید همه چیزهایی را که منجر به تغییر طرح یا ایجاد چیز جدیدی می‌شود به آنها بگویید، فقط حقایق را بیان کنید.

و اگر در آینده به کاهش ارزش کار شما ادامه دادند، آنها را به عنوان مشتری اخراج کنید. (یا این مقاله را به آنها نشان دهید به امید اینکه خطا را در راه خود ببینند.)

منبع: https://iransite.com/