برگزیده

وسایل مورد نیاز نوزاد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، وسایل مورد نیاز نوزاد چیست؟ به عنوان یک مادر، احتمال اولین سوالی که قبل از زایمان خواهید پرسید، همین سوال است؛ زمانی که نوزاد پا به این دنیا می‌گذارد و شما نیز او را از بیمارستان به خانه‌اش می‌آورید، طبیعی است که به وسایل و لوازم خاصی برای مراقبت از نوزاد، احتیاج خواهید داشت. از لوازم بهداشتی گرفته تا پتو و تشک، از وسایل مربوط به تغذیه گرفته، تا لباس زیر و رو و تابستانی و زمستانی؛ همه و همه جزو وسایل ضروری نوزاد، قرار خواهند گرفت.

وسایل نوزاد، برای مراقبت و بزرگ کردن او ضروری هستند. خرید سیسونی نوزاد، شیرین و لذت‌بخش، اما خرید سیسمونی می‌تواند گاهاً چالش برانگیز و گیج‌کننده نیز باشد، زیرا بسیاری از مادران، لوازم مورد نیاز نوزاد را به خوبی نمی‌شناسند. از همین روی، ما بر آن شدیم تا در این مقاله، لیست وسایل مورد نیاز نوزاد را تهیه کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

لوازم ضروری نوزاد چیست؟

اگر به یک فروشگاه سیسمونی فروشی سر بزنید، خواهید دید که وسایل مورد نیاز برای نوزاد، بسیار است و هر طرف را که نگاه کنید، لوازمی تازه و جالب توجه پیدا خواهید کرد. اما باید توجه داشته باشید که این لوازم، همگی در زمره لوازم «ضروری» قرار نمی‌گیرند و شاید در بدو تولد، خریدشان اصلاً منطقی نباشد و به طبع، خرید همه آن‌ها، صرفه اقتصادی هم نخواهد داشت و تنها ضرر خواهد بود!

اما با دانستن وسایل لازم برای نوزاد و فهرست کردن لوازم ضروری، هم می‌توانید نیاز نوزاد را از هر لحاظ رفع کنید، هم اینکه می‌توانید در هزینه‌های صرفه جویی نمائید. از نظر ما، تمام وسایل لازم برای نوزاد پسر و دختر را می‌توان در ۵ دسته، جای داد:

لباس نوزاد

کالای خواب نوزاد

وسایل حمام نوزاد

اقلام مراقبتی نوزاد

لوازم تغذیه نوزاد

اول: خرید لباس نوزادی

بدون شک فهرست وسایل لازم نوزاد را باید با لباس که مهم‌ترین بخش است، آغاز نمود. لباس، از جمله وسایل اولیه نوزاد است و در خرید آن، باید بسیار دقت به خرج داد. لباس همیشه از وسایل مورد نیاز کودک است و بهتر است که به نسبت باقی بخش‌ها، این بخش را کمی پر و پیمان‌تر خرید کنید!

همانطور که گفتیم، لباس از لوازم اولیه نوزاد است؛ ولی خب توصیه می‌کنیم که در بدو تولد و ماه‌های اولیه، به سراغ لباس‌های شیک و فانتزی و گران‌قیمت نروید، زیرا که اصلاً به کارتان نخواهد آمد و تنها یکی دو دست لباس برای میهمانی، کافی خواهد بود. تنها چیزی که شاید خرید آن به تعداد زیاد منطقی باشد، لباس زیر نوزاد و لباس سرهمی است، چون که بسیار پرکاربرد است.

به علاوه این را به یاد داشته باشید که سرعت رشد نوزاد در چند ماه اول، بسیار زیاد است و احتمالاً نیاز داشته باشید که هر ماه برایش لباس بخرید! برای خرید لباس نوزادی در بدو تولد، تنها این موارد کافی خواهند بود:

یک ست بیمارستانی

۳ دست لباس زیردکمه

۳ دست لباس سرهمی

کلاه و دستکش و جوراب

خرید لباس نوزادی را می‌توانید از  در وبسایت کارینو کیدز انجام دهید.

لوازم نوزاد را از کجا بخریم؟

دوم: کالای خواب نوزادی

از دیگر وسایل ضروری برای نوزاد، می‌توان به کالای خواب او اشاره کرد. باید بدانید که نوزاد تا سه ماه بعد از تولد، اکثر مواقع را خواب است و این خواب، تأثیر مهم و حیاتی در رشد او دارد، پس بدون شک، در لیست لوازم مورد نیاز نوزاد، باید به کالای خواب، توجه ویژه نشان داد.

معمولاً خرید تخت و گهواره و کریر نوزاد نیز در این بخش قرار می‌گیرند و جزو لوازم مورد نیاز سیسمونی هستند، اما خب خرید این سه، تنها به بودجه و سلیقه والدین بستگی دارد و چندان ضروری نخواهد بود.

از جمله وسایل خواب نوزاد عبارتند از:

۲ دست پتو، تشک و بالشت

این مطلب را هم بخوانید :   طب تیک : فروشگاه تخصصی پزشکی و دندانپزشکی

سرویس خواب، در صورت لزوم

حداقل ۳ دست ملحفه

قنداق چسبی یا فرنگی

سوم: وسایل حمام نوزاد

بخش بعدی معرفی وسایل مورد نیاز برای نوزاد تازه متولد شده، به وسایل مخصوص حمام کردن نوزاد، اختصاص دارد؛ بدن نوزاد، بسیار لطیف و حساس است و توجه به پوست نوزاد نیز از همین جهت، بسیار اهمیت دارد. به علاوه، توجه به بند ناف نوزاد را نیز در این مدت برای حمام کردن، نباید از قلم انداخت. هرچند که لوازم حمام از وسایل موردنیاز نوزاد است، اما توصیه ما بر آن است که بودجه زیادی را برای این بخش، خرج نکنید.

از جمله ملزومات نوزاد برای حمام عبارتند از

لیف مخصوص نوزاد، یا اسفنج حمام

شامپوی سر و شامپوی بدن

لوسیون نرم و مرطوب‌کننده

حوله دستی و حوله تنپوش

وان حمام مخصوص نوزاد

چهارم: اقلام مراقبتی نوزاد

پرداختن به این موضوع که برای نوزاد چه وسایلی لازم است، هنوز تمام نشده؛ اکنون در این بخش، نوبت آن است که به لوازم بهداشتی و مراقبتی نوزاد بپردازیم. لازم است در همین ابتدا، این موضوع را یادآوری کنیم هرچند که این لوازم، از وسایل مورد نیاز کودک تازه متولد شده به حساب می‌آیند، اما هیچ نیازی به خرید افراطی در این مورد وجود ندارد. لوازم مراقبتی و نظافت شخصی کودک، تنها چند قلم محدود است و به بودجه چندانی نیاز ندارد. در صورت لزوم، می‌توانید بعد از سه ماهگی با توجه به نیاز خود، سایر اقلام را نیز خریداری کنید.

از لوازم مراقبتی نوزاد برای نوزاد عبارتند از:

ناخن گیر مخصوص نوزاد

پوآر بینی یا فین گیر

دماسنج دیجیتالی

قطره‌چکان مخصوص نوزاد

پنجم: لوازم تغذیه نوزاد

از جمله وسایل لازم برای نوزاد پسر و دختر که اتفاقاً خیلی هم اهمیت دارد، لوازم مخصوص تغذیه است. اصلاً شاید لازم بود که این بخش را، در بالای فهرست وسایل مورد نیاز نوزاد تازه متولد شده قرار می‌دادیم! تغذیه نوزاد، بدون شک مهم‌ترین بخش در رشد و نموی اوست و مادران لازم است که در این مورد، حساسیت کافی به خرج دهند؛ هرچند اگر نوزاد از سینه مادر تغذیه می‌کند، وسیله‌های نوزاد در این بخش نیز کاهش پیدا می‌کند.

وسایل مورد نیاز برای تغذیه نوزاد

شیشه شیر با کیفیت

فلاسک آب گرم و ظرف مخصوص شیر خشک

پارچه مخصوص آروغ‌گیر و پیشبند

ملزومات شستشو شیشه شیر

دستگاه شیردوش

پد سینه برای شیردهی

پمادهای مخصوص زخم نوک سینه

یک بخش اضافی

فهرست وسایل مورد نیاز برای نوزاد پسر و دختر، به همینجا ختم نمی‌شود و می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد؛ اما همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم، شاید خرید خیلی از وسایل ضروری نباشد و نتوان خیلی از اقلام را در فهرست وسایل واجب نوزاد گنجاند!

اما خب اگر باز هم دوست دارید بدانید که دیگر چه وسایلی را می‌توان به عنوان وسایل مورد نیاز بچه خریداری کرد، بد نیست که نگاهی به فهرست زیر، داشته باشید:

دستمال مرطوب برای تعویض

زیرانداز تعویض

کرم سوختگی پای نوزاد

کیسه آب گرم نوزاد

وسایل قنداق نوزاد

سرویس خواب مسافرتی

ساک مخصوص لوازم نوزاد و…

لوازم نوزاد را از کجا بخریم؟

برای خرید لوازم ضروری برای نوزاد و به خصوص خرید لباس نوزاد، ما فروشگاه اینترنتی «کارینو کیدز» (carinokids.com) را به شما معرفی می‌کنیم؛ این سایت، مرجعی مطمئن برای خرید لوازم سیسمونی نوزاد است و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، بدون شک به هنگام خرید، می‌توانید اطمینان کامل داشته باشد. در سایت کارینو کیدز، می‌توانید کامل‌ترین ست وسایل نوزاد را پیدا کنید و هر چیزی که نیاز دارید، با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت، تهیه نمائید.