عمومی

آیا بیش از حد از خمیر دندان استفاده می کنید؟

آیا بیش از حد از خمیر دندان استفاده می کنید؟

هرچند به آن فکر می کنیم، خمیردندان یک مورد ضروری است که هر روز از آن استفاده می کنیم. . همه می‌دانند که قرار است حداقل دو بار در روز دندان‌های خود را مسواک بزنند، و به‌طور شگفت‌انگیزی بسیار رایج است که خمیردندان سریع‌تر از آنچه به نظر می‌رسد تمام شود. یک سوال خوب این است که “چه مقدار خمیر دندان باید استفاده کنم؟” مقدار آن برای بزرگسالان و کودکان ساده است، اما آیا ما بیش از حد استفاده می کنیم یا به اندازه کافی نیست؟

علاقه مندان جهت اطلاع از اتوکلاو ، یونیت دندان پزشکی ، رادیوگرافی و آر وی جی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره تجهیزات دندانپزشکی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت دنتی شاین مراجعه کنند برای اشنایی با اتوکلاو موکوم بر روی لینک https://dentyshine.com/اتوکلاو-موکوم/ کلیک کنید.
خمیر دندان چیست؟

بر خلاف تصور رایج، این مسواک شماست که اکثر کارهای سنگین را هنگام تمیز کردن دندان انجام می دهد. خمیر دندان تا حدودی به عنوان یک ماده ساینده اضافی عمل می کند و کمی توانایی مسواک را برای از بین بردن کثیفی بهبود می بخشد. با این حال، بیشتر فقط برای تازه کردن دهان شما وجود دارد.

با توجه به نقش نسبتاً کمی که خمیردندان در بهداشت واقعی دندان ایفا می کند، این احتمال وجود دارد که بسیاری از ما بیش از حد در کارهای روزمره خود از آن استفاده می کنیم. تولید کنندگان خمیردندان اغلب انبوهی از خمیردندان را روی یک برس نشان می دهند که به معنای مقادیر بسیار بیشتر مورد نیاز است. این مزایای آشکاری برای آنها دارد، زیرا خمیردندان بیشتر در هر مسواک زدن به فروش بیشتر منجر می شود.

به هر حال سالم‌ترین مقدار خمیردندان در واقع فقط یک سرم به اندازه نخود روی برس است.

فقط مقدار مناسب

مزایای اصلی خمیردندان این است که دهان ما را تازه می کند. این مسواک است که دندان ها را تمیز می کند نه خمیر دندان. خمیر اضافی فقط یک پاک کننده ساینده اضافی است و کمک چندانی به تمیز کردن باکتری ها از روی دندان ما نمی کند. ساینده بودن بیش از حد خمیردندان نیز می تواند منجر به افزایش ساختار دندان و تحلیل رفتن لثه شود.

خمیر دندان اضافی همچنین باعث ایجاد کف اضافی و نیاز به تف کردن می‌شود و باعث ایجاد آشفتگی می‌شود. در واقع، ما بیشتر خمیردندان اضافی را بدون اینکه به دندان‌هایمان برخورد کند، داخل سینک می‌ریزیم. کف اضافی دهان ما را پر می کند و همچنین می تواند باعث شود زودتر از آنچه باید مسواک زدن را متوقف کنیم. مدت زمان مناسب برای مسواک زدن کل دهان حدود 2 دقیقه است. سعی کنید یک لقمه کف را به مدت 2 دقیقه بدون توقف نگه دارید!

علاوه بر این، یک واقعیت مهم برای دانستن اینکه آیا از زخم‌های شانکر رنج می‌برید، این است که فوم تولید کننده ترکیب سدیم لوریل سولفات، که در بسیاری از خمیردندان‌ها یافت می‌شود، با ایجاد آفت مرتبط است. بنابراین، اگر مستعد ابتلا به آفت هستید، از خمیردندان های حاوی آن ماده اجتناب کنید.

بیشتر بزرگسالان تمایل دارند فکر کنند که به دلیل تبلیغ خمیردندان در تلویزیون، پوشاندن کل سطح مسواک زدن مسواک ضروری است. استفاده آزادانه از خمیر دندان بسیار زیاد است. فقط لازم است بزرگسالان از خمیردندان به اندازه تخمینی نخود استفاده کنند تا دندان های خود را به درستی تمیز کنند.

میزان خمیردندانی که برای کودکانتان استفاده می کنید بسته به سن متفاوت است. برای مسواک زدن دندان های نوزاد نباید بیش از یک رگه نازک خمیر دندان استفاده کنید. از نصف مقداری که برای بزرگسالان توصیه می شود برای مسواک زدن دندان های کودکان بالای 5 سال خود استفاده کنید.

با پیروی از این دستورالعمل‌ها، نیازی به خرید خمیردندان به دفعات گذشته نخواهید داشت. همچنین از آسیب رساندن به دندان های خود و فرزندتان با فلورایداسیون بیش از حد که در بین کسانی که بیشتر از حد نیاز از خمیر دندان استفاده می کنند، رایج است.

این مطلب را هم بخوانید :   تعمیرات تخصصی برد و موتور لباسشویی در مشهد