برگزیده

انواع تشک تخت با قیمت

شاید شما هم قصد خرید تشک تخت داشته اید و زمانی که به بازار رفته اید با انبوهی از مدل ها و قیمت ها روبرو شده اید و در اخر نمیدانسته اید که کدام را خریداری کنید.

به شما پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی در خصوص انواع تشک تخت به دست اورید و مقایسه ای میان قیمت این مدل ها انجام دهید.

انواع تشک تخت

خب حال به بررسی انواع تشک نخن می پردازیم و امیدواریم این موضوع به خرید تشک کمک کند.

تشک های فنری

تشک های فنری شناخته شده ترین نوع تشک های موجود در بازار هستند که به دو دسته ی فنر متصل و فنر منفصل تقسیم میشوند. در ادامه در خصوص هر یک توضیحات بیشتری ارائه میدهیم.

تشک فنر متصل

این نوع تشک ها که از قدیمی ترین نوع تشک های تخت هستند از فنرهایی مارپیچی تشکیل شده اند که همگی به هم متصل شده و گویی فنر بزرگتری را تشکیل میدهند.

این تشک ها که از پایین ترین قیمت در بازار برخوردار هستند معایب بسیاری دارند که میتواند خواب راحت شما را دچار اشکال کند. از جمله این معایب میتوان به انتقال حرکت و ارتعاش از یک جای تشک به جای دیگر اشاره کرد.

به این صورت که در تشک های دو نفره زمانی که یک نفر در این سوی تخت حرکت میکند فرد دیگر در ان سوی تخت این حرکت را دریافت میکند.

حال اگر وزن این دو فرد متفاوت باشد و یکی وزن بیشتری داشته باشد این مساله شدت بیشتری میابد و فرد سبک وزن در هنگام خواب اغلب به سمت فرد سنگین وزن کشیده میشود.

از دیگر معایب این تشک میتوان به این مساله اشاره کرد که چهارچوب تشک، فلزی است و این فلز تمام فنرهای داخلی را متصل نگه میدارد. پس از مدتی استفاده از این تشک ها، این چهارچوب فرم اصلی خود را از دست میدهد و در تشک تاب می افتد.

تعداد فنرها در این تشک های فنری از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چه این تعداد بیشتر باشد تشک از کیفیت بهتری برخوردار است.

هم چنین کیفیت فنرهای استفاده شده در تولید تشک بسیار اهمیت دارد و اگر بین تشکی با فنرهای زیاد و کیفیت پایین تر و تشکی با فنرهای کم و کیفیت بالاتر تردید کردید حتما تشکی با کیفیت فنرهای بالا و تعداد کم را خریداری کنید.

تشک فنر منفصل

نوع دیگر تشک های فنری تشک فنر منفصل است. این تشک ها که تکنولوژی بالاتری نسبت به تشک های فنر متصل دارند فروش خوبی نیز به دست اورده اند.

همانطور که از نام این تشک ها مشخص است این تشک ها از فنرهای پاکتی و مجزایی تشکیل شده اند که در کنار یکدیگر کل تشک را ایجاد میکنند.

در واقع هر فنر موجود در این تشک در یک پاکت مجزا قرار دارد و به همین دلیل به این تشک ها نام تشک های فنر پاکتی نیز داده شده است.

از بهترین مزیت های این تشک میتوان به عدم انتقال حرکت و ارتعاش در این تشک ها اشاره کرد. به دلیل منفصل بودن فنر ها هیچ حرکت و ارتعاشی در این تشک منتقل نمیشود و لذا خواب راحتی بر روی تشک های دو نفره منفصل خواهید داشت.

در هر دوی این مدل ها از مواد مختلفی برای پوشاندن فنرها استفاده میشود که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند و در زمان خرید بهتر است تا مدل های مختلف را امتحان کنید و مدلی که به شما احساس راحتی بیشتری میدهد را برگزینید.

تشک لاتکس

شاید برایتان عجیب باشد که این تشک ها یکی از قدیمی ترین تشک های تولیدی در جهان هستند. بله این تشک ها نخستین بار در سال 1960 وارد بازار شدند اما به دلیل هزینه بالایی که برای تولید آن ها نیاز بود کمتر کسی میتوانست آن ها را خریداری کند.

اما امروزه با یشرفت تکنولوژی، تولید کنندگان موفق شده اند تا با پرداخت هزینه ای به مراتب پایین تر از گذشته اقدام به تولید انبوه این محصول کنند.

از دلایل محبوبیت این تشک میتوان به عدم انتقال حرکت و ارتعاش از سویی از تشک به سویی دیگر اشاره کرد. هم چنین این تشک ها نیز مانند مموری فوم ها به فرم بدن فرد در می ایند و همین امر موجب میشود تا این تشک ها برای افرادی که از دردهای مفاصلی و کمردردها رنج میبرند تشک مناسبی باشد.

تشک مموری فوم یا مموری الاستیک

این تشک ها که از جمله جدیدترین مدل های تشک تخت هستند و هنوز کمتر کسی در خصوص آن ها اطلاعات دارد از بهترین نوع تشک ها برای تخت خواب هستند.

جالب است بدانید که نخستین بار ناسا اقدام به استفاده از این ماده برای ساخت صندلی های فضانوردان کرد و به دلیل نتایج بسیار پر فایده و مناسبی که به دست امد استفاده از این ماده در ساخت و تولید محصولات دیگر نیز افزایش یافت.

این مطلب را هم بخوانید :   اصلاح طرح لبخند شما : کلینیک دندانپزشکی دریا

اما این تشک ها چه ویژگی منحصر به فردی دارند که این چنین مورد استقبال تولید کنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته است؟ در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

اگر تا به حال تجربه خوابیدن روی این تشک ها را داشته باشید همین الان میدانید که چرا این ماده انقدر محبوب شده است و اگر نداشته باشید هم به زودی درخواهید یافت.

مموری فوم که به تشک های طبی نیز گاه شناخته میشود (گاهی اوقات به تشک های فنر منفصل نیز طبی میگویند) به دلیل اینکه به فرم بدن فرد در می اید بسیار محبوب است.

شاید گفتن این نکته خارج از لطف نباشد که بدانید تمیز کردن تشک برای این نوع بسیار ساده است و راهکار های ویژه و ساده ای دارد.

زمانی که فردی روی این تشک ها دراز میکشد با توجه به نیرویی که هر قسمت از بدن وی بر تشک وارد میکند تشک فرم بدن وی را میگیرد.

مثلا جایی که لگن فرد قرار دارد به دلیل وزن و نیروی بیشتری که وارد میکند فرورفتگی بیشتری نیز در تشک ایجاد میکند اما گردن فرد از انجایی که وزن و نیروی کمتری وارد میکند فرو رفتگی کمتری نیز ایجاد میکند.

همین امر موجب شده است تا این تشک ها برای درمان دردهای مفصلی و ارتروزها بسیار مناسب باشند چرا هیچ نقطه ای از بدن فشار بیش از حدی متحمل نمیشود و از طرفی بدن در بهترین حالت اسکلتی خود قرار میگیرد.

علاوه بر این میتوان گفت که این تشک مزایای بیشتری نیز دارد و از جمله این ها میتوان به ضد آلرژی بودن، مقاومت در مقابل  باکتری ها، حشرات تخت و گرد و غبار اشاره کرد.

مدل های مختلفی از این تشک در بازار موجود هستند که میتوان به مموری فوم های سلول باز (open- cell)، مموری فوم های دارای ژل تزریق شده (gel-infused)، لایه های فوم با پوشش مشبک و سایر فناوری ها برای بهبود عبور جریان هوا در زمان خوابیدن روی تشک ها اشاره کرد.

تنها ایرادی که به این تشک ها میتوان وارد کرد این است که عبور جریان هوای کمی دارند و همین امر سبب شده تا این تشک ها کمی گرم باشند.

با این حال تولید کنندگان در تلاش اند تا این مشکل را با استفاده از فناوری های جدید رفع کنند و هوا بتواند راحت تر میان تشک و بدن فرد حرکت کند.

تشک هیبرید

این تشک که از جدیدترین نوع تشک های موجود در بازار است به صورت ترکیبی از تشک های مموری فوم و فنر منفصل تهیه شده است.

علت تولید این محصول این است که استفاده از فنرهای منفصل به فرد این امکان را میدهد که در سطحی بالاتر از سطح تشک های مموری فوم بخوابد حال آنکه از مزایای آن تشک نیز بهره مند میشود.

هم چنین استفاده از تشک فنر منفصل این امکان را به افراد میدهد که به راحتی بر روی تشک تکان بخورند بدون اینکه حرکات آن ها به یکدیگر منتقل شود.

استفاده از لایه رویی مموری فوم به افراد این امکان را میدهد که از مزایای تشک های مموری فوم بهره مند شوند حال آنکه قیمت تشک های هیبرید از تشک های مموری فوم پایین تر است.

تشک فوم

این تشک ها را میتوان دسته اصلی تشک های مموری فوم و لاتکس (که در بالا به آن ها اشاره کردیم) دانست. در واقع تشک های دیگری که در این دسته قرار میگیرند عبارت اند از تشک های فوم ژل و فوم جامد.

این تشک ها همانطور که تاکنون متوجه شده اید بخاطر عدم انتقال حرکات و ارتعاشات و هم چنین حفظ فرم بدن فرد در زمان خواب بسیار مورد توجه هستند.

این تشک ها مزیت دیگری نیز دارند و آن این است که سطح تشک به صورت یکنواخت در همه جای آن یکسان است و هیچ نقطه ای نسبت به نقطه ی دیگر برتری ندارد. حتی لبه های تشک نیز مانند هر قسمت دیگر تشک هستند.

دقت داشته باشید که شما با استفاده از انواع مطلوب تشک می توانید یکی از راهکار های چگونه عمر تشک خود را افزایش دهید را پیاده سازی کنید.

این تشک ها به افرادی که در خواب زیاد تکان میخورند یا از دردهای مفاصلی و کمر درد رنج میبرند بسیار توصیه میشود. به دلیل استفاده از مواد مختلف در تولید این تشک ها، قیمت های متنوعی نیز در بازار موجود است.