پایان نامه با موضوع کارشناسی ارشد

پایان نامه با موضوع کارشناسی ارشد

دانلود پایان نامه

 

تصویر 3-70 ؛ تصویر 3-71 ؛ تصویر 3-72 ؛ تصویر 73 ؛ طراحی پوستر، اثرایسیدرو فرر
«طراحی سرمقاله‌ی ادیتوریال (Editorial)، انیمیشن، کارگردان هنری، طراحی نمایشی، کسب و کار در تلویزیون، طیف وسیعی از راه‌حل‌های طراحی گرافیک را در وی ایجاد کرد. کارهایش موضوع نمایشگاه‌های بین‌المللی متعدد بوده است.» (همان، 1388، ص 27)
کن کیتو معتقد است: “او یک طراح گرافیک استثنایی است که توانایی انتقال پیام را به صورت نمایش دارد و در همان زمان لبخند را به مخاطب هدیه می‌کند”. (همان، 1388، ص 27)
اپکس لین
«اپکس لین (Apex Line)، در سال 1957، در پین تایوان متولد و هم اکنون در تایوان، اکائو و سنگاپور کار و زندگی می‌کند. فعالیت آموزشی و حرفه‌ای وی عبارتند از: تدریس در دانشگاهِ ملیِ هنرهایِ زیبایِ تایپه (Taipei Norma) سال‌های 84-1981، معاون انجمن طراحی گرافیک سال 1996 و استادی از مدرسه‌ی آموزش هنرهای زیبا دانشگاه ملی تایپه نورمال سال 1986، رئیس انجمن طراحی پوستر تایوان سال 2002-2004، مشاور انجمن طراحان ساکائو ماکائو 2004-1988، مؤسس و سرپرست انجمن طراحان پوستر تصویرسازی تایوان 96-1990.» (طباطبایی، 1388، ص 50)
«پروژه‌های برگزیده‌ی لین عبارتند از: سرپرستی نمایشگاه بین‌المللی توریستی و اکتشاف آسیا، تایپه، کائوشیونگ، تایوان، سنگاپور، کوآلالامپور و مالزی در سال 2002، سرپرست نمایشگاه پوستر آسیا از سه کشور (ژاپن، کره، تایوان) 2001، سرپرست نمایشگاه‌های خداحافظی در قرن بیستم، طراحی تایپه و بیجینگ (Beijing) سال 2000، شرکت مخابراتی چانگ وا و انجمن کارگزاران مبادله‌ی ارز تایوان سال 1997، انجمن ون‌تن و شرکت روغن (Greatwall) بیجینگ 1996، انجمن شرکت شکر تایوان سال 1989.» همان، 1388، ص 50)
«نمایشگاه‌های اپکس لین عبارتند از: نمایشگاهی در مرکز یونسکو ماکائو با موضوع طراحی پوستر تصویری تایوان سال 2000، نمایشگاه مرکز فرهنگی تایوان، نیویورک و پاریس سال 1997، نمایشگاه طراحی با عنوان دنیای اپکس لین در آکادمی هنرهای زیبای چین سال 1997 و در گالری (NTNU) تایپه سال 1995. لین همچنین جایزه‌ی تحقق ایکوگرادا (ICOGRADA) تایوان سال 2002 را از آن خود کرده است.» (همان، 1388، ص 50)
«عضویت وی در هیأت داوری در سال 2002، کمیته‌ی طراحی المپیک بیجینگ سال 2008، ایکوگرادا سال 1999، انجمن طراحی پوستر تایوان سال 1990، انجمن طراحی گرافیک تایوان سال 1989، دوسالانه‌ی طراحی گرافیک جمهوری چک سال 2004، مؤسسه‌ی آمریکایی هنرهای گرافیک (AIGA) سال 2001، اتحادیه‌ی بین‌المللی گرافیک (AGI) و کلوب مدیران هنر نیویورک در سال 2000، به طور افتخاری بوده است. (تصویر 3-74) و (تصویر 3-75) و (تصویر 3-76) و (تصویر 3-77)» (طباطبایی، 1388، ص 50)

مطلب مرتبط :   تحقیق درباره شرایط بیمه و پیشینه آن

تصویر 3-74 فرجام زمین ؛ تصویر 3-75 ؛ تصویر 3-76 ؛ تصویر 3-77 ؛ طراحی پوستر، اثر اپکس لین
شیکو فوکودا در مورد اپکس لین می‌گوید: شما نمی‌توانید درخت غول پیکری را با داس قطع کنید یا گیاهان برنج را با اره، درو کنید. کارشناسان باید ابزار خود را انتخاب کرده و در مورد آن‌ها تعمق کنند. کارهای تحمیل شده بر یک طراح گرافیک، مختلف و متنوع و تقریباً نامحدود است. گاهی از طراح خواسته می‌شود، پیامی را به طور بصری و به روش زیبا بدون کلمه و گفتار به افراد زیادی منتقل و گاهی این معنا کشمکش یا ایدئولوژی خلاق او به عنوان یک گرافیست است:
اپکس لین یکی از افراد قابل ستایش بوده که از حس عام، حساسیت و ظرفیت انجام این تکالیف دشوار، برخوردار است. او دارای درک و فهم طبیعی در مورد برقراری ارتباط با مخاطبانش است. می‌توان این توانایی را ترغیب روش تعویض معنای شخصیت‌ها در پوسترهایش دانست. لین در آثارش هوش خلاق خود را با دادن حسی از آینده‌ی جاودان و با استفاده از دیدگاه به حرف میانی (A) در کلمه‌ی (PEACE) نشان می‌دهد و یا صلیب سرخ زیبا که با ترکیب (E) و (F) در کلمه‌ی (LIFE) به وجود آمده، به همین اندازه، مؤثر است. (آثار موجود در این بخش)
برقراری ارتباط با مخاطبان محدود، تاریخچه‌ی طراحی گرافیک است و حالا باید وارد برقراری ارتباط در سطح جهانی شد. فلسفه‌ی هنرهای زیبای لین باعث شد که بتواند خلاقیت خود را به اوج برساند.
محسن سلیمانی
استاد محسن سلیمانی طراح گرافیک، عکاس و مدرس دانشگاه متولد ١٣۵٣ خرم‌آباد
سوابق علمی، تحصیلی: دوره ممتازخط نستعلیق و شکسته نستعلیق/ انجمن خوشنویسان ایران
کارشناسی گرافیک / دانشگاه هنر ١٣٧٧
کارشناسی ارشدگرافیک / دانشگاه هنر ١٣٧٩
گواهینامه کنفرانس بین المللی آموزش هنر
زمینه فعالیت:
طراحی:پوستر/ نشانه/ طراحی حروف/ مجله / جلد کتاب و عکاسی
فعالیت هنری شما چگونه شروع شد؟
کار هنری را در سال 1365، با موسیقی شروع کردم که آن موقع کلاس پنجم دبستان بودم و در شهرستان محل سکونتم یعنی خرم‌آباد، به کلاس موسیقی می‌رفتم. موسیقی زمینه‌ای شد تا دیگر هنرها را هم بشناسم؛ از جمله خوشنویسی که در سال 1370، جزء اولین ممتازان خوشنویسی در زمینه‌ی نستعلیق و شکسته از انجمن خوشنویسان شهرم شدم. هم‌‌زمان با آن، عضو انجمن سینمای جوان هم بودم که این انجمن در آن سال‌ها، فعالیتِ فراوانی می‌کرد و کلاس‌های آموزشی گوناگونی هم برگزار می‌کرد، مثل طراحی، عکاسی و … من هم سعی می‌کردم تا همه‌ی هنرها را تجربه کنم ولی در این میان، عکاسی را که به آن علاقه‌مند بودم، ادامه دادم. آن سال‌ها، در شهر من هنوز هنرستان وجود نداشت، من هم مجبور شدم تا به سمت رشته‌ی ریاضی- فیزیک بروم و دیپلم را در دبیرستان بگیرم. در کنار تحصیل در دبیرستان، کارهای هنری زیادی انجام می‌دادم؛ مثل عکاسی، نقاشی، فیلم‌برداری و مخصوصاً خوشنویسی را پی‌گیری می‌کردم. علاقه‌مندی من به هنر، باعث شد تا در دانشگاه، این رشته را انتخاب کنم؛ البته بیشتر به رشته‌های فردی هنری، مثل گرافیک و نقاشی علاقه داشتم و نه فیلم‌سازی و تئاتر که جمعی و گروهی بود. در نتیجه در سال 1372، توانستم با رتبه‌ی هفده در مرحله‌ی اول و رتبه‌ی هفت در مرحله‌ی دوم، وارد دانشگاه هنر بشوم و رشته‌ی گرافیک را ادامه بدهم. هم‌زمان با تحصیل، برای مطبوعات عکاسی می‌کردم؛ هم به این کار علاقه داشتم و هم می‌توانستم کمک هزینه‌ی تحصیلی داشته باشم. به دلیلِ پیش زمینه‌ام در خوشنویسی، روی کار نوشتاری، تمرکز بیشتری داشتم. به همین‌خاطر، اکثر کارهای پیشنهادی من، در همین رابطه بود؛ مثل طراحی‌هایی که برای رادیو تهران، رادیو ایران یا اجلاس‌هایی که برگزار می‌شد، که از همین جنس بودند. بعد از گذراندن دوره‌ی کارشناسی در سال 1377، بلافاصله در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر پذیرفته شدم و بعد از آن، دفتر کاری را تأسیس کردم و سفارشات را به صورت انفرادی، البته به کمک چند طراح، می‌پذیرفتم. بعد از حدود دو سال، وارد کار تدریس شدم تا ارتباط خودم را با محیط‌های علمی، حفظ کرده باشم. سال 1380، تدریس در دانشگاه فنی انقلاب اسلامی، دانشگاه سوره، دانشگاه شاهد، دانشگاه آزاد، دانشگاه هنر، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه پرند، دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه فرهنگ و هنر و … را شروع کردم که دروس تئوری، در زمینه‌ی گرافیک و ارتباطات و به صورت تخصصی، دروس عملی را تدریس می‌کردم؛ البته در حال حاضر علاوه بر تدریس، مدیر هنری روزنامه‌ی ملت‌ما هم هستم. تا سال 1388، برای مقطع دکتری، هیچ رشته‌ای وجود نداشت که نظر من را به خودش جلب کند تا این که دانشگاه شاهد، رشته‌ای به نام تاریخ تحلیلی و تطبیقی هنر اسلامی را معرفی کرد و من توانستم در این رشته به ادامه‌ی تحصیل بپردازم که هنوز از تِز دکتری‌، دفاع نکرده‌ام.
آشنایی من با انواع هنر، به من کمک کرد تا با داشتن این پیش‌زمینه‌ها، ارتباط بهتری با حرفه‌ی اصلی خودم برقرار کنم و این مسئله، به اهمیت یادگیری انواع علوم در بین ایرانی‌ها برمی‌گردد؛ چراکه اگر به گذشته بازگردیم، درمی‌یابیم که حُکَمای قبلی به انواع علوم آگاه بودند؛ مثلاً یک طبیب به علم ستاره‌شناسی هم واقف بوده است. (تصویر 3-78) و (تصویر 3-79) و (تصویر 3-80) و (تصویر 3-81)

مطلب مرتبط :   منبع تحقیق با موضوع تفاوت های جنسیتی

تصویر 3-78؛ تصویر 3-79 ؛ تصویر 3-80 ؛ تصویر 3-81 ؛ طراحی پوستر، اثر محسن سلیمانی

Close Menu