منبع پایان نامه درمورد پیامبر اسلام (ص)

منبع پایان نامه درمورد پیامبر اسلام (ص)

دانلود پایان نامه

– امام خمینى، توضیح المسائل ( محشّى)، محقق و مصحح، بنى هاشمى خمینى، سید محمد حسین،ج‏۲، ص ۸۱۸  

– مفید ، محمد بن محمد ، المقنعه ، قم ، کنگره جهانی هزاره شیخ مفید ، 1413 هـ ، ص 785
– السعدی ، ابوالحسن علی بن الحسین ، فتاوى السغدی ، بیروت ، موسسه الرساله ، 1404 هـ ، ج1 ، ص269 به نقل از نرم افزار مکتبه الشامله
– باید توجه داشت که در آئین مقدس یهود و مسیح که تحریف نشده با همجنس بازی مبارزه شده است ولی در کتابهای تحریف شده، همجنس گرایی در برخی از مذاهب یهود و مسیح یک امر قابل قبول می باشد.
در آئین یهود ، در مذهب ارتدکس رابطه جنسی بین دو همجنس غیر قابل قبول است. اما در سه مذهب دیگر یعنی اصلاح‌گرا، نوسازمان‌گرا و محافظه‌کار همجنس‌گرایی بعنوان یک شیوه زندگی مورد قبول بوده و اجازه ورود به مرحله خاخامی وجود دارد. بیشتر مکاتب مسیحی همجنس‌گرایان را طرد نمی‌کنند (همانطور که هیچ گناه‌کاری را طرد نمی‌کنند) اما اکثر آن‌ها بر این نکته پافشاری می‌کنند که روابط همجنس‌ خواهانه گناه است. هرچند که برخی دیگر همجنس‌گرایی را گناه نمی‌دانند. در عهد جدید در هیچ‌جا سخنی به نقل از مسیح نیامده‌است که مبتنی بر منع همجنس‌ گرایی باشد . حتی بعضی از نواندیشان دینی آیات ۱۰ الی ۱۲ باب نوزدهم انجیل متی به نقل از عیسی را در تایید این موضوع که همجنس‌گرایان، همجنس‌گرا به دنیا می‌آیند می‌دانند.( اقتباس شده از سایت http://fa.wikipedia.org )
– آقا بابایی ، مهدی ، همجنس گرایی و همجنس بازی ، http://rasekhoon.net/article/show/195958/
– در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) می خوانیم: «لایجد ریح الجنه زنوق، و هو المخنث!، بوی بهشت به مشام کسی که مورد همجنس گرایی واقع می شود، نخواهد رسید.» در حدیث دیگری از علی (ع) می خوانیم که لواط را در سر حد کفر معرفی فرموده است.(مجلسی ، بحارالانوار ، ج 79 ، ص 67 )
در حدیث دیگری پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: «لما عمل قوم لوط ما عملوا بکت الارض الی بها حتی بلغ دموعها الی السماء، بکت السماء حتی بلغ دموعها الارض، فاوحی الله الی السماء ان احصی بهم، و اوحی الی الارض ان اخسفی بهم، هنگامی که قوم لوط آن اعمال ننگین را انجام دادند، زمین آن چنان ناله و گریه سر داد که اشکهایش به آسمان رسید، و آسمان آن چنان گریه کرد که اشک هایش به عرش رسید، در این هنگام خداوند به آسمان وحی فرستاد که آن ها را سنگباران کن و به زمین وحی فرستاد که آن ها را فرو بر (بدیهی است گریه و اشک جنبه تشبیه و کنایه دارد).» (وسائل الشیعه ، ج 20 ، 332)
همچنین در حدیثی از امام صادق (ع) می خوانیم که پیامبر (ص) فرمود: «من جامع غلاما جاء جنبا یوم القیامه لا ینقیه ماء الدنیا و غضب الله علیه و لعنه و اعد له جهنم و سائت مصیراً … ثم قال ان الذکر یرکب الذکر فیهتز العرش لذلک، هر کس با نوجوانی آمیزش جنسی کند، روز قیامت ناپاک وارد محشر می شود، آن چنان که تمام آب های جهان او را پاک نخواهد کرد، و خداوند بر او غضب می کند و او را از رحمت خویش دور می دارد و دوزخ را برای او آماده ساخته است و چه بد جایگاهی است …؛ سپس فرمود: هرگاه جنس مذکر با مذکر آمیزش کند، عرش خدا به لرزه در می آید.» (وسائل الشیعه ، ج 20 ، ص 329)
– شعرا ، 165
– مجلسی ، بحارالانوار ، ج 10، ص 181
– صدوق ، علل الشرایع ، ترجمه سید محمد جواد ذهنی تهرانی ، قم ، انتشارات مومنین ، چاپ دوم ، 1381، ج 2، ص 743
– نمونه ، ج 9 ، ص 195
– نوری شادکام ، قرآن و طب نوین ، ص 132 تا 145
– عبدالکریم سروش در جلسه پرس و پاسخ که در دانشگاه تورانتو برگزار می شد اظهار نظرهایی کرد که تعجب همگان را برانگیخت. او با حرام خواندن همجنسگرایی از نگاه شرع، تکلیف مداری انسان دینی را مربوط به گذشته می داند و عصر حاضر را عصر حق مداری انسان یا به تعبیر او حیوان حق مدار می داند و با بیان این مساله اگر چه در کلامش بارها تظاهر می کند که در این مورد نظری ندارد، اما تلویحاً به جواز آن در عصر حاضر حکم می دهد. وی می گوید «بسیاری از مسائلی که در گذشته غیر اخلاقی محسوب می شد، امروز تحت عنوان حق اخلاقی محسوب می شود.» سروش در لفافه سخن می گوید و با مغالطه ای آشکار عملاً حکم دین را مربوط به گذشته می داند و در ادامه متعرض حکم حرمت زنای با محارم نیز می گردد. وی می گوید «در گذشته ارتباط جنسی با محارم داشتن، اخلاقاً ممنوع بوده- اصلاً کاری به ادیان نداریم،خوب حرام هم بود- ولی امروز بعنوان یک حق شناخته می شود» (http://www.mashreghnews.ir/fa/news/214855 )
اکبر گنجی در مقاله ای به نام “همجنس گرایی اقلیتی ناحق و فاقد حقوق” که مستقیماً در پاسخ به آرای “محسن کدیور” درباره عدم جواز عقلی و شرعی همجنس‌گرایی در روشنفکری دینی نوشته شده پس از ذکر آرای او همجنسگرایی را “همچون یهودیت و بهائیت و تسنن و تشیع، یک سبک متفاوت زندگی محسوب” می کند و می‌نویسد: تا آن‌جا که من می‌فهمم، هر رفتاری که از آدمیان سر می‌زند (خوب و بد) عملی انسانی است؛ نه غیرانسانی یا حیوانی. انسان همان موجودی است که در تاریخ خود را محقق کرده (انسان واقعی مطابق تعاریف پسینی) نه انسانی آرمانی که وجود خارجی ندارد (انسان خیالی مطابق تعاریف پیشینی) …هم‌جنس‌گرایی همان قدر انسانی است که ناهم‌جنس‌گرایی. عدالت‌ورزی همان قدر انسانی است که ظلم و بیداد.( http://www.mashreghnews.ir/fa/news/225976)
– شمس ناتری ، محمد ابراهیم ، بررسی تطبیقی مجازات اعدام، قم، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، ص 21
– مائده ، 38
– حسینی طهرانی ، سید محمد حسین ، نور ملکوت قرآن ، مشهد ، انتشارات علامه طباطبایی ، چاپ اول ، 1410 هـ ، ج 1 ، ص 45
– مکارم شیرازی ، نمونه ، ج 4 ، ص 377
– همو ، همان ، 378
– مطهری ، مرتضی ، امـداد هـای غـیـبی در زندگی بشر، قم ، انتشارات صدرا ، ص 143

مطلب مرتبط :   منبع پایان نامه ارشد با موضوع معاملات تجارتی

Close Menu