منابع مقاله با موضوع شیوه های جمع آوری اطلاعات

منابع مقاله با موضوع شیوه های جمع آوری اطلاعات

دانلود پایان نامه

(3) مشارکت فروشنده در پیاده سازی سیستم  

(4) مهارت های بین فردی و قابلیت کار با سازمان مشتری
(5) بازار هدف سازمان فروشنده (به عنوان مثال، سازمان های متوسط ​​یا بزرگ)
(6) سابقه کار با مشتریان
(7) چشم انداز
(8) شرکای تجاری سازمان فروشنده
(9) میزان سفارشی کردن محصولات
(10) تعداد سازمان هایی که از محصولات سازمان فروشنده استفاده می نمایند
(11) کیفیت سیستم بر اساس شاخص هایی نظیر: دارا بودن ویژگی های لازم، کاربرپسند بودن، مقیاس پذیری، وجود نسخه های به روز شده، قابلیت ارتقاء آسان، انعطاف پذیری، امنیت، حضور یک راهنمای کامل (کتابچه راهنمای روش برای کمک به کاربران)، و صحت داده ها.
از آنجایی که فروشندگان نرم افزار عنصری حیاتی در شکل گیری نتیجه نهایی استقرار سیستم هستند، باید به دقت انتخاب شوند تا از استقرار بهینه سیستم اطمینان حاصل شود (Zhang et al., 2005; Upadhyay et al., 2011). بنابراین می توان نتیجه گرفت که حمایت فروشنده و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سازمان فروشنده سیستم و مشاوران سیستم، می تواند منجر به تسهیل مدیریت پروژه، ارتباطات، افزایش دقت در استقرار سیستم و درک درست از سیستم و افزایش اثر بخشی استفاده از سیستم گردد (Tsai et al., 2011; Zhu et al., 2010).
تجربه و دانش فروشنده در خصوص حوزه کسب و کار سازمان مشتری
به طور معمول فروشندگان سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان با بررسی فرآیندهای یکسان در میان سازمان های مختلف و با انجام تحقیقات و شناسایی بهترین و مناسب ترین فرآیندها، فرآیندهای بهینه ای را طراحی نموده و محصول خود را براساس این فرآیندها توسعه می دهند. در صورتی که سازمان مشتری، محصول یک شرکت خاص را پیاده سازی نماید، از قابلیت های فرآیندهای ارائه شده توسط تولیدکننده سیستم، بهره مند می شود. این فرآیندها معمولاً برای هر صنعت به صورت خاص تهیه شده و درون سیستم گنجانده می شوند. بنابراین سازمان مشتری با نصب این سیستم عملا روش های بهینه انجام فرآیندها را نیز در اختیار داشته و می تواند فرآیندهای جاری خود را بهبود بخشد. ایده بهره گیری از تجارب برتر با محدودیت هایی نیز روبرو است. اول این که شناسایی برترین تجربیات در یک صنعت خاص، مستلزم مطالعه گسترده و جامع می باشد که این امر خود مستلزم انجام حجم وسیعی از تلاش ها و فعالیت ها برای سازمان تولید کننده سیستم است. محدودیت دوم نیز آن است که بهره گیری از تجارب برتر باعث می شود تغییرات قابل توجهی در فرآیندهای کاری بوجود آید و افراد و واحد های سازمانی باید خود را با تغییرات جدید تطبیق دهند، که این تطابق ممکن است با مقاومت کارکنان رو به رو گشته و به سختی صورت پذیرد. همچنین تجربه ای که برای یک سازمان به عنوان بهترین مطرح است، ممکن است که برای سایرین چندان مطلوب نباشد و یا اینکه نسبت به تجربه خودشان برتر محسوب نگردد (Rose and Kraemmergaard, 2006). بنابراین تجربه و دانش فروشنده در خصوص حوزه کسب و کار سازمان مشتری جهت ارائه سیستمی که به بهترین نحو پاسخ گوی نیازمندی های سازمان مشتری باشد، مساله بسیار مهمی به شمار می رود.
مهارت فروشنده اعم از مهارت های فنی، ارتباطی و تحلیل مسائل
این شاخص به توجه طراح و عرضه کنندگان سیستم به نیازهای تحلیلی زمان راه اندازی سیستم و شیوه های جمع آوری اطلاعات و مهارت های برقراری ارتباط با افراد سازمان مشتری اشاره دارد. چرا که در مواردی، علی رغم مناسب بودن سیستم طراحی یا عرضه شده، به علت عدم مهارت ارتباطی کافی اعضای سازمان فروشنده سیستم با سازمان مشتری، کارکنان سازمان مشتری در پیاده سازی موثر و موفقیت آمیز سیستم مشارکت کافی به عمل نیاورده و سبب گردند تا سیستم با موفقیت پیاده سازی نشود و مشتری اشکالات غیر مرتبط با سیستم را به سیستم طراحی یا عرضه شده نسبت دهد و یا حتی منجر به کنارگذاری سیستم شود (Moohebat et al., 2010; Andersson and Wilson, 2011).
تعهد فروشنده برای بهبود و ارتقا سیستم به نسخه های جدید و افزودن ویژگی های جدید به سیستم
در این راستا، موارد متعددی باید مد نظر قرار گیرد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:
بررسی وضعیت نسخه های جدید سیستم در بازار
آیا فروشنده تمایل به بروز رسانی سیستم خود را دارد؟
آیا فروشنده امکانات، قابلیت ها و ماژول های جدید مورد نیاز سازمان را در آینده به آن اضافه خواهد کرد؟
فروشنده چه فناوری های جدیدی را در تولید سیستم خود مورد استفاده قرار خواهد داد؟
همچنین سوال مهمی دیگری که در این زمینه باید پاسخ داده شود آن است که فروشنده مربوطه برای چند سال در بازار باقی خواهد ماند تا سازمان مشتری بتواند در آینده از نسخ جدیدی که فروشنده در اختیار وی قرار می دهد، استفاده نماید. با توجه به این که در محیط پویا و به شدت رقابتی امروز، بسیاری از سازمان ها در حال نابودی و یا ادغام در سایر سازمان ها هستند، توجه به این مساله و توان مالی سازمان فروشنده از اهمیت به سزایی برخوردار است (Sawah et al., 2008; Nicolaou and Bhattacharya, 2006; Law et al., 2010).
عیب یابی سیستم و حل مسائل مربوط به آن
گاهی اوقات فروشندگان سیستم تنها برای حفظ موقعیت خود در بازار رقبا و یا کسب سود اندک در کوتاه مدت، اقدام به فروش و توزیع سیستم به سازمان های مشتری می نمایند. اغلب سیستم هایی که در این شرایط به فروش می رسند عاری از خطا و نقص نیستند. بنابراین سازمان مشتری همواره باید از کامل بودن سیستم، نقص کمتر آن و پشتیبانی خوب و به موقع فروشنده در مواقع بروز مشکلات و خطاهای سیستم مطمئن باشد (Chuen, 2010; Motwani et al., 2005).
مشاوره به سازمان مشتری در خصوص چگونگی استفاده بهینه از سیستم

مطلب مرتبط :   پایان نامه با موضوع قراردادهای تجاری الکترونیکی

Close Menu